بانس ریت چیست؟

بانس ریت یا نرخ پرش به معنای ورود و خروج هم زمان کاربر از سایت شما می باشد. اگر بخواهیم به صورت دقیق تر راجع به بانس صحبت کنیم بانس زمانی صورت میگیرد که کاربر وارد یک صفحه از سایت شما شده است و به صفحه دیگری نرفته است به این مفهوم بانس صفحه یا پیج می گویند.

 

بانس ریت خوب چه بانسی است؟

این عامل به هدف شما از طراحی سایت بستگی دارد. بانس بالا همیشه بد نیست. ممکن است تکان دهنده باشد ولی بد نیست.

زمانی که بازدیدکننده وارد صفحه اصلی سایت می شود می تواند به قسمت های دیگری مانند خدمات ، مقالات ، تماس با ما و … برود. در این قسمت توصیه می شود بانس ریت حتما پایین باشد.

گاهی اوقات ممکن است صفحه ورود کاربر یک لندینگ پیج یا دیدن تماس با ما یا دیدن یک محصول باشد در این قسمت طبیعی است نرخ بانس بالا باشد زیرا کاربر به هدف اصلی خود رسیده است.

با توجه به مطالعاتی که صورت گرفته است در اکثر وب سایت ها بانس ریت بین 26 تا 70 درصد متغیر است.بر اساس این آمار جدول زیر برای بانس ریت تعریف شده است.

تعریفدرصد
بانس پایین25%
بانس عالی40٪-26٪
بانس میانگین55٪-41٪
بیش از حد نرمال است اما وابسته به موضوع وب سایت ممکن است طبیعی باشد70٪-56٪
خیلی بد70٪ به بالا

نیل پتل بر اساس هر صنعت میزان بانس ریت ها را جدا سازی کرده است در زیر جدول بانس ریت بر اساس صنعت ها متفاوت را مشاهده می کنید.

نرخ بانس طبیعینام صنعت
40٪-20٪سایت فروشگاهی
90%-70%صفحات لندینگ پیج ورود کاربر
30%-10%Portals-Yahoo-MSN
30%-10%سایت محتوا محور با قابلیت بازدید بالا
50%-30%صفحات فروش خدمات
بانس ریت مناسب برای اهداف مختلف

آیا بانس ریت میزان زمانی که در سایت بودیم را نشان می دهد؟

خیر زمان گذرانده شده در هر صفحه را مفهومی به نام Time on page در گوگل آنالیتیک نمایش می دهد. متاسفانه بعضی از دوستان در حوزه سئو این دو مفهوم را یکسان می دانند.

مقایسه بانس ریت با exit rate

exit rate به معنای درصد خروج کاربر از وب سایت است. کاربر ممکنه صفحه ورودش صفحه ای دیگر باشد. لزوما صفحه ورود و خروج کاربر در exit rate  یکسان نیست. اصطلاحا می گویند کاربر در یک session  بیشتر از یک صفحه را می بیند.

اما مفهوم بانس چیز دیگری است کاربری که وارد یک صفحه از سایت شده است بدون رفتن به صفحه دیگری از سایت از همان صفحه خارج میشود. اصطلاحا به این رویداد می گویند . کاربر در یک  session تنها یک صفحه را می بیند.

تکنیک های کاهش بانس ریت سایت

1- استفاده از Pop-up

تجربه نشان داده است که بازدیدکننده ها با pop-up های زیادی رو به رو شوند سایت را می بندند.

پاپ آپ می تواند فروش شما را افزایش دهد یا تعداد زیادی از مشترکین را به ایمیلتان هدایت کند اما اگر در ابتدای کار بیاید ممکن است آزاردهنده باشد.

استفاده از پاپ آپ

2- رعایت اصول طراحی بصری سایت

طراحی سایت فقط درمورد رنگ نیست بلکه طراحی سایت متعادل کردن رنگ ها و خوانایی و معماری سایت است.برخی از طراحان برجسته با این موضوع موافق بوده و تاکید کرده اند که ممکن است یک دیزاین بسیار حرفه ای باشد تنها با رنگ سفید و سیاه.

مراحل ساخت سایت با وردپرس

اگر به تازگی با وردپرس آشنا شده اید و اطلاعاتی در مورد آن ندارید و می خواهید سایت خود را به کمک این پلتفرم راه اندازی کنید، راهنمای زیر را بخوانید
طراحی سایت

3- دسترسی آسان به دسته ها و خدمات سایت

خدمات سایت باید با ورود اول کاربر واضح باشد

سرویس و محصولات

پیشنهادات

اخبار جدید

صفحات فروش

و …

اگر کاربر وارد سایت شود و متوجه خدمات شما نشود بلافاصله سایت را می بندد و باعث می شود بانس سایت شما افزایش یابد.

4- پخش ویدئو فقط در صورت خواست کاربر

هیچ کس صدای ناگهانی را در حال گذر از یک سایت دوست ندارد. ما می دانیم که امروزه ویدئو لازمه سایت شما می باشد و باید در سایت بارگزاری شود اما هرگز ویدئو را در حالت پخش خودکار نگزارید.

قبل از پخش ویدئو از کاربر سوال کنید که آیا دوست دارد ویدئو را ببیند یا خیر. به طول مدت ویدئو هم دقت کنید که برای کاربر خسته کننده نباشد.

5- سرعت سایت

اگر سرعت بارگزاری سایت پایین باشد قطعا کاربر سات را ترک کرده و به سایتی دیگر مراجعه می کند.

اهمیت سرعت سایت در بانس ریت

6-راه اندازی گوگل آنالیتیک

اگر به درستی کد آنالیتیک را بر روی صفحات سایت قرار ندهید به شدت بر روی بانس ریت سایت شما تاثیر گزار خواهد بود.

7- کیفیت محتوای پایین

با کیفیت پایین محتوا کاربر به هدف خود نرسیده و به زودی سایت را ترک می کند. در این صورت نرخ بانس سایت شما افزایش می یابد.

تولید محتوای خوب

سوال اصلی همه امروزه این است: چگونه محتوای خوب تولید کنیم؟
تولید محتوا

8- ارور های لندینگ و سایت

مثل پیج های خالی، ارور404 و پیج هایی که لود نمی شوند باعث افزایش بانس ریت سایت شما می شوند.

9- متناسب برای گوشی همراه Mobile Friendly

امروزه بیشتر کاربران سایت را از طریق موبایل و تبلت مشاهده می کنند. شما باید در حالت موبایل سایت خود را ریسپانسیو کنید تا کاربر به راحتی در سایت شما چرخش داشته باشد.

سایت مناسب برای نمایش در موبایل

میانگین نرخ بانس از نتایج گوگل موبایل

در بررسی محدودی که در ژوئن 2019 ، از میان 3315 سایت صورت گرفت، مشخص شد، نرخ بانس از نتایج موبایل گوگل  حدود 50 % هست. از کجا بدانیم بانس ریت سایت از سرچ موبایل چه معنایی دارد و سایت شما را در چه رتبه ای قرار می دهد؟

هر درصدی که از 34.4 کمتر باشد، شما را در میان سایت های برتر ( 20 % ) بالایی سایت های مورد مطالعه ما قرار می دهد.، اگر نرخ بانس شما کمتر از 26 درصد است، شما در 10 درصد برتر قرار خواهید گرفت. پس اگر نرخ بانس شما کمتر از 34.4 است، تبریک می گوییم، شما ترافیک مناسبی از سرچ موبایل به دست می آورید.

اگر نرخ بانس شما از نتایج موبایل گوگل بیش از 69.1 % است، شما در میان 20 درصد سایت های ضعیف قرار می گیرید، اگر نرخ بانس سایت شما بیش از 79.2 % است، سایت شما مشکل اساسی با نتایج جستجوی موبایل گوگل دارد.

امروزه، بیش از 50 درصد جستجو های گوگل از دستگاه های همراه مثل موبایل و تبلت انجام می شود، پس داشتن طراحی صفحه ای مناسب  برای کاربران موبایل اهمیت حیاتی دارد.

موضوعات مرتبط

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سئوی سایتم رو به کی بسپرم؟

ما به شما برای یافتن جواب این سوال کمک میکنیم

مقالات مرتبط