10 دلیل برای نیاز فوری به طراحی مجدد وبسایت

بیشتر مالکان کسب و کارهای کوچک، بر تأثیر وبسایت در ایجاد بازار کار و درآمد زایی، واقف اند. یک وبسایت زیبا و کارآمد، می تواند نقشی کلیدی در جذب مشتری های احتمالی و همچنین، رقابت با سایر کسب و کارها داشته باشد. البته، بسیاری از وبسایت ها، در برابر تغییر نیاز های مشتری و پیشرفت های صورت گرفته، انعطاف پذیر نبوده و تغییری نمی کنند.

در حالی که ممکن است طراحی مجدد وبسایت، اولویت اول مالکان کسب و کار نباشد، اما بی توجهی به بروزرسانی و طراحی سایت، می تواند تلاش های شما در زمینه ی تبلیغات را هدر داده، و جلوی پیشرفت کسب و کار شما را بگیرد. در ادامه به 10 دلیل درباره ی نیاز احتمالی  شما به طراحی مجدد سایت می پردازیم.

نتایج با انتظارات شما همخوانی ندارد

اگر وبسایت شما در راستای دستیابی شما به اهداف تبلیغاتی و اقتصادی تان، کمک شایانی نمی کند، شما باید به فکر طراحی مجدد سایت خود باشید. شاید جذابیت آن پایین باشد، یا مراجعه کنندگان فراوانی، بلافاصله پس از مراجعه به وبسایت شما، آن را نادیده می گیرند و ازآن خارج می شوند. گاهی اوقات برای بالا بردن کیفیت، کافی است تنها بخش هایی از وبسایت را دوباره طراحی کنید. مثل بهبود بخش جست و جو، یا دسته بندی ها.

طراحی مجدد وبسایت

پیشنهاد: وبسایت رقبای خود را بررسی کنید و با استفاده از Google Analytics اطلاعات ارزشمند این رقیبان را به سود خود، موشکافی کنید.

وبسایت شما با نیازمندی های مشتریان هماهنگ نیست

ممکن است ساختار وبسایت از نظر خود شما منطقی باشد، اما اگر مشتریان نتوانند به راحتی اقدامات مورد نظر خود را در آن صورت دهند، آنگاه وبسایت شما کاربر پسند نبوده و منجر به سردرگمی و در نهایت، دلسرد شدن کاربران قبل از خرید می شود. بنابراین توجه به طراحی مجدد سایت اهمیت دارد.

پیشنهاد: اولویت اول خود را یک جست و جوی مناسب و راحت برای مشتریان خود در نظر بگیرید. اگر از انتظارات مشتریان خود مطلع نیستید، به طور مستقیم از آنها بپرسید.

شما در حال بروزرسانی هویت برند خود هستید

آیا لوگو و طراحی ظاهری کمپانی خود را تغییر داده اید؟ آیا اخیراً برای محصولات خود نشان لیاقت دریافت کرده اید؟ یا کیفیت محصولات یا خدمات را بالا برده اید؟ برای به رخ کشیدن این موارد و جلب اطمینان مشتری، باید آن را در طراحی وبسایت خود هم نشان دهید.

پیشنهاد: دستاورها و پیشرفت های جدید شرکت را در صفحه اصلی وبسایت خود قرار دهید. یک وبسایت خوب، وضعیت کنونی شرکت را به نمایش می گذارد، نه زمانی که تازه تأسیس بوده اید.

آیا اهداف تبلیغاتی جدیدی در سر دارید؟

اهداف کسب و کار شما، به مرور زمان ارتقا پیدا می کند. برای مثال، وبسایت یک شرکت تازه تأسیس، بیشتر معطوف ارائه ی اطلاعات درباره ی شرکت و توانایی های آن می باشد. اما در ادامه، شما می خواهید نظر مشتری را جلب کرده و او را به سمت خرید کالا یا خدمات هدایت کنید. این تغییر هدف، در طراحی وبسایت هم باید دیده شود.

طراحی مجدد سایت بعلت تغییر هویت برند

پیشنهاد: با شناخت کامل اهداف کوتاه و بلند مدت خود، ساختار وبسایت را در هر زمان، مناسب با آن طراحی کنید.

وبسایت شما قدیمی به نظر می رسد

یک وبسایت با طراحی قدیمی، باعث می شود کسب و کار شما، غیر حرفه ای به نظر رسیده، و باعث لطمه خوردن به اعتبار شرکت شود. برای رقابت با سایر شرکت ها، و همچنین، اطمینان خاطر مشتریان، از یک وبسایت با طراحی مدرن استفاده کنید. البته، تمام طراحی های مدرن برای تمام وبسایت ها در نظر گرفته نشده اند. بعضی از این طراحی ها ممکن است مخصوص کسب و کاری خاص بوده، یا به سرعت از مد بیفتند.

طراحی محدد سایت بعلت قدیمی بودن سایت

پیشنهاد: در هنگام طراحی مجدد سایت و انتخاب یک طراحی مدرن، گزینه ای را انتخاب کنید که به کسب و کار شما مربوط بوده و احساس می کنید که به راحتی از مد نخواهد افتاد.

وبسایت واکنشگرا (ریسپانسو) نیست

برای ارائه ی یک تجربه ی کاربر پسند و مطمئن، وبسایت شما باید روی تمام پلتفرم ها و دستگاه ها، بدون مشکل کار کند. امروزه بیشتر کاربران از طریق تبلت یا موبایل به وبسایت شما مراجعه می کنند.

طراحی مجدد سایت بعلت رسپانسیو نبودن

پس اگر یک وبسایت برای این دستگاه ها در نظر گرفته نشده باشد، شما مشتریان زیادی را به راحتی از دست می دهید. علاوه بر آن، در صورت وجود مشکلات ساختاری، وبسایت شما در رنکینگ موتور های جست و جو، به شدت افت خواهد کرد.

پیشنهاد: یک طراحی کاربردی و واکنش گرا برای تمام کاربرها و دستگاه ها، باید اولویت شما باشد.

وبسایت شما برای موتورهای جست و جو، بهینه سازی نشده است

اگر وبسایتتان برای موتورهای جستجو بهینه نشده باشد، مشتریان بالقوه ی محصول شما، در پیدا کردن صفحات سایت شما در نتایج جستجوی گوگل به مشکل برمی خورند.

طراحی مجدد وبسایت می تواند به خزنده های گوگل کمک کند که صفحات وبسایتتان را راحت تر بررسی کرده و به ارتقاء صفحات شما در نتایج جستجو کمک میکند .

پیشنهاد: به داشتن یک سیستم مدیریت محتوای حرفه ای (CMS)، که باعث می شود وبسایت شما برای موتورهای جست وجو بهینه تر باشد، فکر کنید.

وبسایت شما سریع بارگزاری نمی شود

در یک بررسی، این نتیجه حاصل شد که 40% مشتریان، در صورتی که یک وبسایت در تنها 3 ثانیه ی اول بارگزاری نشود، به طور کلی از آن دلسرد شده و به وبسایت های دیگر مراجعه می کنند.

طراحی مجدد سایت-سرعت کند

به بیان دیگر، اگر صفحات وبسایت شما به سرعت بارگزاری نشود، شما مشتریان فراوانی را از دست خواهید داد. طراحی مجدد سایت می تواند با در نظر گرفتن افزایش سرعت بارگزاری، این مشکل را رفع کند.

پیشنهاد: با استفاده از ابزار Use Google’s PageSpeed Insights، سرعت عمل وبسایت خود را بررسی کنید.

وبسایت شما ایمن نیست

کسب و کار های کوچک، مانند هر وبسایت بزرگی، می توانند در معرض خطر هکرها یا ویروس ها باشند. در صورتی که مشتری از ایمن بودن یک وبسایت آسوده خاطر نباشد، هیچگاه اطلاعات شخصی خود را برای خرید، در آن سایت وارد نمی کند. برای حفاظت از وبسایت خود، مجوز SSL دریافت کنید و برای وبسایت از حالت Https که یک پروتکل امن است استفاده کنید.

طرایح مجدد سایت-ایمن نبودن

 این کار، به مراجعه کنندگان در مرورگرهای جدید، یک علامت خاص مثل قفل سبز یا سفید، در نوار آدرس نشان می دهد و اطمینان آنها را از ایمن بودن وبسایت جلب میکند.

پیشنهاد: سرویس های هاست معتبر، معمولاً مجوز SSL را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند. اگر از هاست خود مطمئن نیستید، از مشاورین ما راهنمایی بخواهید.

بارگزاری اطلاعات جدید برای خودتان هم دشوار است

وبسایت های قدیمی، برای بارگزاری ساده ی اطلاعات به طور دستی ساخته نشده اند. اما طراحی دوباره ی وبسایت می تواند به این امر کمک کند. با یک CMS جدید، شما می توانید دائماً اطلاعات و صفحات خود را به روز رسانی کرده، یا آن را برای موتورهای جست و جو هماهنگ تر کنید.

پیشنهاد: زمانی که تصمیم به طراحی مجدد وبسایت خود دارید، CMSی را انتخاب کنید که اجازه دستکاری راحت و سریع را در جزئیات وبسایت (برای مثال در زمان تغییر اهداف کسب و کار یا قیمت ها) به شما می دهد.

در پایان...

مؤثرترین وبسایت ها، با ترکیب طراحی، محتوا و کارایی، یک تجربه ی راحت، جذاب و به یاد ماندنی را به مشتریان ارائه می دهند. امیدواریم بعد از این راهنمایی ها، به اهمیت و تأثیرات مثبت طراحی مجدد وبسایت را در کسب و کار خود پی برده باشید.

طراحی دوباره سایت

به طور خلاصه، وبسایت شما یکی از اساسی ترین ابزارهای درآمد زایی شماست، اما فقط در صورتی که به منظور اهداف شما، و همچنین در حد انتظارات مشتریان شما طراحی شده باشد. اگر با این اطلاعات، فکر می کنید که وبسایت کنونی شما این اهداف را به درستی میسر نکرده است، زمان طراحی مجدد سایت شماست! در زمان این کار، به یاد داشته باشید که طراحی جدید باید کارایی، سرعت و البته فروش بیشتر را در اولویت خود قرار دهد.

موضوعات مرتبط

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سئوی سایتم رو به کی بسپرم؟

ما به شما برای یافتن جواب این سوال کمک میکنیم

مقالات مرتبط