نتایج چند مثال واقعی A/B تستینگ در کپی رایتینگ سئو

اگر به دنبال بدست آوردن ترافیک ارگانیک قوی و بسیار زیاد برای سایت خود هستید بدون کپی رایتینگ سئو در نهایت:

1- محتوی سایت شما برای کلیدواژه های با کیفیت رنک به دست نخواهد آورد.

2- محتوی سایت شما بازدیدکنندگان و ترافیک را به خریداران و استفاده کنندگان سرویس تبدیل نخواهد کرد.

به همین خاطر است که کپی رایتینگ در سئو یکی از تاثیرگذارترین چیز هایی است که می توانید برای کسب و کار خود یاد بگیرید.

در این پست می خواهم نگاهی داشته باشم به بهترین مثال های موجود در فضای وب برای کپی رایت سئو . همچنین مقایسه های مستقیمی از عملکرد مثال های تست a/b را به شما نشان می دهم و در نهایت 13 تکنیک بسیار عالی از دل این مقایسه ها استخراج خواهیم کرد که می توانید همین الان از آن ها استفاده کنید تا رنکینگ شما را بالا ببرد، میزان تعامل بازدید کنندکان را تحت تاثیر مثبت قرار داده و آنها را تبدیل به خریداران شما کند.

اما قبل از هر چیز…

کپی رایتینگ سئو چیست؟

کپی رایت در سئو در واقع هنر یا علم ایجاد یک تعادل مناسب است بین محتوایی که بازدیدکنندگان را متقاعد می کند و محتوایی که گوگل می تواند آن را پیدا کند. یعنی:

از یک طرف رعایت نکات سئو در هر صفحه مهم است چرا که این کار به گوگل کمک می کند تا محتوای سایت شما را در کلیدواژه های درست و مناسب رنک دهد.

از طرف دیگر باید محتوایی قوی برای متقاعد کردن کاربر برای استفاده از خدمات و یا خرید محصولات وب سایت خود تولید کنیم.

کپی رایتینگ کردن برای چندین صده است که وجود دارد و توسط غول های بزرگ حوزه تبلیغات نظیر دیوید اجیلوی و جان کاپلز بهبود یافته است.

کپی رایتینگ خوب می تواند کلیک به دست آورد، بازنشر شده و توسط بازدیدکنندگان زیادی دیده شود. اما کپی رایتینگ بد محبوبیتی نخواهد یافت و از دیدها مخفی می ماند.

نمونه موفق کپی رایتینگ
نمونه موفق کپی رایتینگ
نمونه ای از کپی رایت بد
نمونه ای از کپی رایت بد

حال که تعاریف خوبی از عبارات و اصطلاحات اصلی به دست آوردیم، در این جا می گوییم که در مقاله فعلی چه چیز هایی را یاد خواهید گرفت:

– کپی رایت کردن بهینه و موثر برای جلب توجه کاربران، کلیک ها و تبدیل افراد به خریداران

– سئو کردن صفحات متناسب با آن چیزی که دقیقا گوگل به آن اهمیت می دهد.

– چگونه یک تعادل مناسب برقرار کنیم که همزمان هم برای کاربر و هم برای گوگل محتوا بنویسیم؟

چرا کپی رایت در سئو انقدر مهم است؟

همانطور که در گذشته نیز گفتم، محتوای ضعیف، اسپم گونه و بهینه نشده را نمی توان به راحتی پیدا کرد؛ چرا که گوگل به آن اهمیتی نمی دهد. بنابراین چنین محتوای ضعیف و به درد نخوری به طور کلی از چشم ها مخفی می ماند.

اما بگذارید این موضوع را کمی عمیق تر نگاه کنیم…

در یک حالت ایده آل، شما برای کلیدواژه های هدف و اصلی خود رنک به دست می آورید و متن و محتوای خوبی را برای نمایش دارید.

چه اتفاقی می افتد؟

خب شما در حال هدایت بازار و حوزه ی ایده آل خود به سمتی هستید که مد نظرتان است که این می تواند شامل: ثبت نام کردن در لیست خبرنامه اینترنتی، تعامل با شما به عنوان فروشنده، استفاده از سرویس ها و خدمات وب سایت و یا خرید محصولاتی باشد، که ارائه می دهید.

اگر بخواهم واضح بگویم، شما در حال استفاده از کلیدواژه ها و عباراتی هستید که خریداران و مشتری ها آن را جستجو می کنند، سپس محتوای مناسب و عالی را پیش روی آن ها گذاشته و در نهایت به هدف خود یعنی درآمد می رسید.

اگر شما بهتر می توانید محتوای تصویری و نموداری را درک کنید، تصویر زیر از نویل مدهورا می تواند نکته مد نظر من را بهتر برایتان تفهیم کند:

حرف نهایی:

قرار دادن کلیدواژه های مناسب در جایی که واقعا باید قرار بگیرند ( منظور محتوای سایت شماست ) می تواند تاثیر مستقیم بر روی رنکینگ و ترافیک ارگانیک سایتتان داشته باشد.

در حالی که جابجا کردن چند کلمه در یک صفحه می تواند تاثیری بزرگ و غیر قابل وصف در تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران به وجود آورد.

نمونه هایی از آزمون A/B یا A/B تستینگ

در اینجا یک مثال از یک تغییر کوچک در محتوا آورده ایم که تاثیر زیاد و مثبتی برای سایت مذکور داشته است:

سایت Highrise موفق شد آمار تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران را با یک تغییر عنوان محتوا تا 30 درصد بالا ببرد. این موضوع در طی زمانی طولانی آزمایش و بررسی شده است و حالا همه می دانیم که بزرگترین و مهمترین بخش صفحه که باید بیشترین توانایی را در متقاعد کردن بازدیدکنندگان داشته باشد، عنوان بالای صفحه است.

پس به جای این که خیلی سریع بازدید کننده را به خواندن ادامه ی محتوای صفحه دعوت کرده و پیشنهاد خود را در خط دوم قرار دهیم، سایت Highrise در همان ابتدای کار به بازدید کنندگان و کاربران خود نشان داد که با ساختن یک اکانت در سایت هیچ چیزی از دست نخواهند داد.

مدل B کپی رایتینگ
مدل B کپی رایتینگ
مدل A کپی رایتینگ
مدل A کپی رایتینگ

با استفاده از یک یا چند گارانتی و نشان دادن این موضوع که کاربران هیچ چیزی برای از دست دادن و باختن ندارند، سایت Highrise توانست آمار تبدیل بازدیدگنندگان به خریداران را بالا ببرد.

اگر در حال اجرای تست های A و B کپی رایتینگ سئو هستید، باید بگوییم که عنوان صفحات شما تاثیرگذارترین بخشی است که باید اول از همه به آن توجه کنید. همانطور که آقای دیوید اگیلوی گفت: 80 درصد مردم تنها عناوین را می خوانند.

خب بگذارید این مقاله را ادامه دهیم…

آقای Brian Dean توانست ترافیک ارگانیک خود را با تغییر عنوان یک مقاله تا 45.52 درصد افزایش دهد.

حتی اگر شما موفق شوید که محتوا را به صفحه اول گوگل برسانید، هیچ گارانتی جدی و اساسی وجود ندارد که نشان دهد شما رقابت با دیگر نتایج گوگل که در صفحه اول آمده اند را خواهید برد و توجه بازدیدکنندگان را به محتوای خود جلب خواهید کرد.

با این که اغلب این فکر وجود دارد که قرار گرفتن به عنوان نتیجه شماره یک گوگل راهی برای به دست آوردن حجم زیادی از ترافیک ارگانیک است، آقای برایان دین به ما نشان داد که این موضوع تنها چیزی نیست که در این حوزه مهم است و باید به فاکتور های دیگری نیز توجه گردد.

در تصویر زیر دو متغیر آزمون A/B مورد استفاده توسط برایان دین را مشاهده می کنید:

ترجمه تصویر before: مطالعه موردی کمپین سئو: 1117 باز نشر در شبکه اجتماعی و 15 درصد افزایش ترافیک ارگانیک در عرض دو هفته

ترجمه تصویر After: عالی! این کمپین سئو مساوی است با 15 درصد ترافیک ارگانیک بیشتر در عرض 2 هفته

با استفاده از محرک های احساسی و کنجکاوکننده مخاطبین ( و نگه داشتن کلیدواژه اصلی که کمپین سئو بود) آقای برایان دین شاهد افزایش چشمگیری در میزان کلیک های مربوط به مقاله خود در عرض تنها 7 روز بود.

حالا دیگر مفهوم انجام تغییر کوچک برای اتفاقات و نتایج بزرگ را بهتر متوجه می شوید. درسته؟

خوب برویم سراغ مثال دیگری از a b تست از سایت California Closet:

این شرکت توانست با منطبق کردن محتوای تبلیغی خود با محتوای صفحه ای که کاربران را به آن هدایت می کند، ترافیک و آمار فروش سایت را تا 115 درصد افزایش دهد.

یک بخش بسیار مهم و بزرگ از کپی رایت سئو این است که خود را به سطح توقعات بازدیدکنندگان و کاربران برسانید.

زمانی که آن ها تبلیغ شما و یا عنوان مقاله را می خوانند، انتظارشان این است که مقداری محتوا، پیشنهادات یا محصولات را در صفحه ای که پس از کلیک وارد آن می شوند، مشاهده نمایند.

اگر این وسط یک حفره وجود داشته باشد، کاربران گیج شده و معمولا از روند خرید خارج خواهند شد.

نمونه ای از آزمون A/B مربوط به سایت California Closet را با هم در ادامه مشاهده خواهیم کرد:

چیدمانی جذاب و منظم. مشاوره رایگان طراحی خود را همین الان امروز کنید.
با بهترین ها سازماندهی و ترتیب داشته باشید. همین امروز تماس بگیرید یا کلیک کنید.

در تصویر سمت راست همانطور که می بینید، متن و محتوای تبلیغ به صورت دقیق منطبق شده است. بنابراین پس از اینکه خواننده ها وارد صفحه شوند، فهمیدند که در مکان و جای درستی قرار دارند. این یک تغییر بسیار کوچک و ساده است که توانسته افزایش زیادی در آمار تبدیل بازدیدکننده به خریداران داشته باشد.

در اینجا یک مثال بسیار خوب دیگر از منطبق کردن این دو بخش در سایت GEICO داریم. نگاهی دقیق داشته باشید به نوع ادبیات استفاده شده در تگ عنوان و توضیحات متا:

تگ عنوان: شما می توانید بیش از 500 دلار برای بیمه ماشین خود تخفیف بگیرید.

توضیحات درون محتوا بعد از کلیک روی عنوان: احتمالا در زمینه ذخیره کردن 15 درصد یا بیشتر برای بیمه ماشین چیزهایی شنیده باشید. شاید به کمک یک توضیحات کوچک و جمع و جور اما کاربردی این اتفاق برای شما نیز بیوفتد.

یک درس و نکته مهم در این جا وجود دارد که حتی با تجربه ترین متخصصین حوزه جست و جو و سئو نیز می توانند از آن درس بگیرند. حوزه فروش و تبدیل بازدید کننده به خریدار، حاوی عناصر و المان های مختلفی می شود و این ها در کنار هم می توانند منجر به موفقیت و پیروزی شما شوند.

خب حالا بیایید تا نگاهی دقیق تر به این موضوع داشته باشیم که شما چگونه می توانید از کپی رایتینگ سئو و تکنیک های آن برای گرفتن ترافیک بیشتر، افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری و در نهایت فروش بالاتر استفاده کنید.

تکنیک هرم برعکس در کپی رایتینگ سئو

از تکنیک « هرم برعکس یا وارونه » استفاده کنید تا میزان Bounce rate را کاهش دهید.

با خواندن متنی که در یک وبلاگ نوشته شده است، به سرعت می توانید متوجه شوید که آیا وی به تازگی از دانشگاه و فضای آکادمیک فارغ التحصیل شده است یا خیر؟! این افراد محتوا را یکنواخت و با ریتم مشخصی می نویسند، چند جنبه ی  مختلف آن حوزه را مورد بررسی قرار می دهند و در انتهای محتوا، نتیجه گیری می کنند.

چنین روشی برای فضای دانشگاهی و آکادمیک ایده آل می باشد، نه در جایی که میزان توجه افراد تنها برای چند ثانیه است و باید خیلی سریع آن ها را به سمت محتوای خود جذب کنیم (در فضای اینترنت).

ایده اصلی ما کاملا ساده است:

شما نتیجه گیری و حرف آخر را نباید انتهای مقاله بیاورید؛ بلکه باید در قسمت ابتدایی آورده شود. هیچ کس دوست ندارد برای رسیدن به اصل مطلب و نتیجه نهایی معطل شود.

در این هرم چیدمان محتوا به ترتیب زیر پیشنهاد می شود:

خب بگذارید نحوه کارکرد این تکنیک را در یک مثال ببینیم:

پژوهش صورت گرفته در زمینه تراکم کلیک های انجام شده بر روی محتوا توسط افراد مختلف، نتایج جالبی را به همراه داشته است.

نگاهی داشته باشید به نقشه های حرارتی زیر که نشان می دهند چشم بازدیدکنندگان اغلب به کدام قسمت از صفحه متمایل می شود، به خصوص زمانی که می خواهند وارد یک سایت شوند.

در تصویر زیر با فلش نشان داده شده که در کدام نقطه کم کم علاقه خواننده به ادامه خواندن مطلب، کم شده است و در کجا دوباره شروع به خواندن کرده است.

چیزی که تمامی این نقشه های حرارتی با هم در آن مشترک هستند، این است که کاربران پس از خواندن دو پاراگراف اول صفحه، علاقه خود را به خواندن ادامه متن از دست می دهند، آن هم اگر خیلی خوش شانس باشید! پس از این پاراگراف های اولیه، آن ها شروع به اسکن کلی محتوای مقاله می کنند تا هر چیزی که توجهشان را جلب کرد، با دقت بیشتری مطالعه کنند.

پس محتوای خود را با ساختاری بسازید که متناسب با همین الگوی F شکل باشد تا توجه بازدید کنندگان تا حد امکان به آن جلب شود، محتوا را متوجه شوند و به خوبی با آن ارتباط و تعامل برقرار کنند.

توجه داشته باشید که برای زبان فارسی یک F برعکس باید در نظر بگیرید.

بهترین کارشناسان در گروه NN Group سه نکته ی زیر را برای انجام این کار پیشنهاد می کنند:

اما یک روش دیگر وجود دارد آن هم از منبعی که احتمالا با آن آشنایی کلی دارید.

از روش APP معرفی شده توسط آقای برایان دین برای نوشتن مقدمه های جذاب استفاده کنید

هیچ شکی در این موضوع نیست که پست های برایان دین از جمله خواندنی ترین و بهترین ها در فضای وب هستند. و این اتفاق اصلا تصادفی نیست.

او یک فرمت از قبل تعیین شده و برنده برای خود دارد که برای همه چیز از جمله سئو و مقدمه های رایتینگ کاربرد دارد و هیچ تفاوتی در این موضوع نیست.

او نام این فرمت را APP گذاشته است. تصویر زیر الگوی مربوط به این روش است:

Agree: موافقت با یک موضوع | Promise: قول دادن و تضمین | Preview: پیش نمایش

اول از همه در این روش باید پاراگرافی را بنویسید که خواننده شما با آن موافقت کند. این کار معمولا با توضیح مختصر یک مشکل متداول که کاربران با آن مواجه هستند، شروع می شود. سپس به آنها گفته می شود که با خواندن این مقاله مشکلشان حل خواهد شد.

در نهایت شما به کاربران می گویید که چگونه از این روش ها استفاده کره اید تا مشکلات را برطرف کرده و موفق شوید.

این روش معمولا با عبارت « در این مقاله …» شروع می شود.

مثالی از آن را در تصویر زیر ببینید.

 

عنوان: چگونه یک صفحه خوب را ایجاد کنیم که 21.7 درصد تبدیل بازدیدکننده به مشتری داشته باشد (مطالعه موردی)

موافقت: فکر می کنم زمانی که این جمله را می گویم با من موافق باشید: خیلی سخت است که بخواهیم ترافیک عادی کاربران اینترنت را به افرادی تبدیل کنیم که در نشریه ایمیلی ثبت نام می کنند.

قول: خب به نظر می رسد می توانید میزان تبدیل بازدیدکننده به مشترکان ایمیلی را تنها با اضافه کردن یک تغییر کوچک، بسیار بالا ببرید.

پیش نمایش: و در پست امروز (یا ویدیو) به شما نشان خواهم داد که  چگونه  به آسانی این کار را انجام دهید.

APP در واقع یک فرمول تغییر یافته و بهینه شده در طی سالیان اخیر است که اگر شما به درستی از آن استفاده کنید، می توانید انتظار فروش و بهره وری بالا را نیز داشته باشید.

شرکت سئو و طراحی سایت همیار سیستم

موضوعات مرتبط

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سئوی سایتم رو به کی بسپرم؟

ما به شما برای یافتن جواب این سوال کمک میکنیم

مقالات مرتبط