در کارخانه تولید محتوای سئو شده چه می گذرد؟

چگونه نوشتن محتوا را آغاز کنیم؟

روش های تولید محتوای خوب و مناسب خیلی پیچیده و عجیب و غریب نیستند. نیازی نیست که ساعت ها به دنبال کلمات قلمبه سلمبه یا ساختارهای دستوری در هم تنیده باشید. از خط سوم موضوع، فصل دوم یک رمان و در یک جمله، از هر قسمتی که به ذهنتان رسید، شروع به نوشتن کنید.

نوشتن متن برای تولید محتوا یک شغل ایده آل و رویایی برای بسیاری از افراد به حساب می آید. بعضی افراد فقط محتوای روزنامه یا مقالات مختلف را می نویسند، برخی دیگر به نویسندگان مشهوری در دنیای کتاب ها تبدیل می شوند و عده ای نیز  که کپی رایتر نامیده می شوند، چنان قلم خاص و منحصر به فردی دارند که شاید حتی با نوشتن یک صفحه بتوانند فروش و اعتماد افراد را نسبت به کسب و کار یک وب سایت، متحول کنند.

در عصر دیجیتالی که در آن زندگی می کنیم، وب سایت های مختلفی پر از محتوا در فضای اینترنت وجود دارند و در نتیجه اینکه بخواهید صرفا آن چه در ذهن خود دارید را بنویسید به هیچ عنوان کافی نیست. استفاده از استعداد منحصر به فرد خود به همراه نحوه صحیح پردازش اطلاعات می تواند از شما یک نویسنده حرفه ای بسازد.

فرقی نمی کند محتوای شما برای یک پست وبلاگی، مقاله سایت ها یا کتاب ها باشد؛ نکاتی که در این مقاله ارائه می کنیم می توانند به کار شما سازماندهی بخشده و خروجی بهبود یافته ای را شاهد خواهید بود.

در اینجا می گوییم که

چگونه باید نوشتن محتوا برای سایت را شروع کنیم؟

اصول تویلد محتوا در سئو

در مورد کلمه کلیدی یا موضوع خود خیلی زیاد تحقیق کنید!

اگر می خواهید همیشه در محتوای خود ایده های جدید داشته باشید و این جریان متوقف نشود، باید وارد حوزه ی تحقیق شوید. سعی کنید از جدیدترین اخبار روز دنیا در زمینه ی مقاله ی خود مطلع باشید تا بتوانید بر اساس علم روز دنیا، آن را به روز رسانی کنید. فراموش نکنید که گوگل از محتواهایی که تار عنکبوت گرفته اند، بیزار است!

سبک منحصر به فرد نوشتار خود را پیدا کنید!

در دوره کاری خود ممکن است با نویسندگان مختلفی روبرو شوید که هر کدام سبک نوشتاری خاص خود را دارند. شما می توانید از سبک آن ها الهام بگیرید اما نباید کاملا از روی آن تقلید کنید. سعی کنید یک سبک خاص خاص داشته باشید. به عنوان مثال نیل پاتل یک نویسنده با سبک خاص خود است. او این توانایی را دارد تا پیچیده ترین موضوعات را به شکل ساده، به مخاطبین خود منتقل کند. هر فردی به چنین ویژگی خاصی در کار تولید محتوای آنلاین نیاز دارد.

محتواهای همسایه را دریابید!

هر محتوا برای یک موضوع خاص نوشته می شود. همین موضوع را در حین نوشتن، مد نظر قرار دهید و از بحث کردن پیرامون موضوعات دیگر خودداری کنید. البته این مشکلی ندارد که بخواهید کمی به موضوعات مرتبط (neighbor content) بپردازید اما از وارد شدن به چندین موضوع مختلف و پراکنده به محتوای خود و دور کردن کاربر از اصل موضوع، اجتناب کنید.

به عنوان مثال اگر در حال نوشتن متنی پیرامون نحوه تولید محتوا در اینترنت هستید، مشکلی نیست که به کاربران خود بگویید باید از شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و اینستاگرام هم استفاده کنند؛ اما نباید وارد موضوعی همچون بازاریابی شبکه اجتماعی اینستاگرام شوید.

خلاق و خاص بنویسید!

 اگر در حال نوشتن یک مطلب هستید که در حال حاضر موارد دیگری نیز در مورد آن نوشته شده اند، باید از خود بپرسید آیا در حال ایجاد یک تغییر یا محتوای جدید و جذاب تر از سایر رقبا هستید یا خیر؟ 

داشتن یک دیدگاه و نگاه جدید می تواند محتوای شما را نسبت به سایر موارد مشابه در اینترنت، متمایز کند. این زاویه ی دید خاص، برای جذب مخاطبین ضروری است. فراموش نکنید که داستان نویسی در اکثر موارد می تواند نتیجه ی خیلی خوبی داشته باشد؛ پس سعی کنید که تجربیات و دانش خود را در قالب داستان بازگو کنید.

عنوان و پاراگراف اول را عالی بنویسید!

یکی دیگر از موارد مهم در تولید محتوای یک سایت، داشتن عناوین جذاب و خاص است. به این مثال توجه کنید:

فرض کنید شما در حال گشت و گذار در فیس بوک هستید و با مقاله ای با عنوان « مقدمه ای برای آغاز تولید محتوا » روبرو می شوید. سپس یک مقاله دیگر با عنوان « 7 ترفند فوق العاده برای اینکه همین حالا تولید محتوا را آغاز کنید» را می بینید. ممکن است هر دو مقاله حاوی محتوای یکسانی باشند اما مورد دوم قطعا جذاب تر به نظر می رسد.

برای نوشتن پاراگراف اول مقاله، خود را جای کاربر سایت قرار دهید و سعی کنید که با او همدردی کرده و نشان دهید که می دانید مشکلش چیست و قرار است که برای برطرف کردن ابهام و دغدغه اش به او راه حل ارائه دهید.

ساده بنوسید!

با مردم به زبان ساده صحبت کنید. ممکن است بسیاری از مردم نتوانند متوجه ساختار های پیچیده جملات شما و کلماتی که از آن ها استفاده می کنید، شوند.

زمانی که در حال نوشتن یک خبر هستید، نباید حقیقت را کش و قوس داده و معنی جدیدی به آن بدهید. حقیقت را همانطور که هست، گزارش کنید. تغییر دادن و یا بزرگنمایی واقعیت، ممکن است شما را غیر قابل اعتماد جلوه دهد.

اگر برای آماتورها می نویسید، در ابتدای محتوای خود به توضیح تمامی نکات مهم بپردازید. اما اگر کسانی که متن را می خوانند از قبل با موضوع آشنایی دارند، می توانید متن محتوای خود را حرفه ای تر گزارش کنید.

نگارش و خوانایی را فراموش نکنید!

در حین نوشتن متن، همیشه مخاطب ها را در نظر بگیرید و محتوا را خوانا نگارش کنید؛

به سوالات بعدی کاربران پاسخ دهید!

ممکن است که عده ای از کاربران با وجود خواندن مقاله ی شما، باز هم سوال داشته باشند؛ پس در انتها از آنها بخواهید که سوالات و ابهامات خود را در قالب کامنت و یا نوشتن سوال در نرم افزار پرسش و پاسخ برای شما درج کنند. فراموش نکنید که درج کامنت در زیر مقاله ی شما و پاسخگویی به آنها، علاوه بر ایجاد ارتباط و اعتمادی قوی میان شما و کاربر، می تواند در امتیاز گرفتن محتوای شما از سوی گوگل نیز موثر باشد. 

اگر در زمینه ی خدمات تولید محتوا و یا سفارش آن نیاز به مشاوره دارید می توانید بر روی دکمه ی زیر کلیک کنید.

موضوعات مرتبط

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سئوی سایتم رو به کی بسپرم؟

ما به شما برای یافتن جواب این سوال کمک میکنیم

مقالات مرتبط