طراحی سایت شخصی

طراحی سایت شخصی می تواند معرف توانایی های فردی شما و خدماتی که ارائه می دهید باشد. شما می توانید با یک سایت شخصی بهتر از هر رسانه دیگری برند خودتان را به بازار کسب و کار معرفی کنید.

تفاوتی نمی کند که شما چه حرفه ای داشته باشید. طراحی سایت شخصی می تواند هر کسب و کاری را پوشش دهد.

هر شغلی که بخواهید کسب و کار خود یا توانایی و مهارت خود را به دیگران نشان دهید می تواند گزینه مناسبی برای یک طراحی سایت حرفه ای باشد.

ارائه توانایی های فردی

دنیای فناوری روز به روز در حال گسترده تر شدن است و در نتیجه این تغییرات، بسیاری از پروسه های روزمره ای که به آن ها عادت داشته ایم حالا تا حد زیادی قدیمی و ناکارآمد شده اند. یکی از همین پروسه ها، تقاضا برای یک شغل جدید است.

باید به خاطر داشته باشید که در گذشته باید رزومه و تمامی اطلاعات خود را در یک صفحه پرینت گرفته و به محل کار مورد علاقه خود می بردید؛ اما دیگر آن روز ها به فراموشی سپرده شده اند. دیگر نیازی نیست تمامی تحصیلات، مهارت ها و تجربیات خود را تنها در یک صفحه جای داده و پرینت بگیرید.

از سوی دیگر یک سایت شخصی می تواند معرف کسب و کار و برند شما باشد و محل تعامل شما با کاربران و مشتریان احتمالی باشد.

در اختیار داشتن یک وب سایت حاوی رزومه با طراحی بسیار شیک و جذاب می تواند به خوبی خصوصیات شما را در پیامی واضح به گوش کسانی برساند که دنبال نیروی متخصص برای حل مشکلاتشان هستند.

چنین ابزاری می تواند جدیت و حرفه ای بودن در حوزه کاری را به دیگران نشان دهد.

روش ساخت سایت شخصی

برای این که بتوانید به سرعت و بدون موانع، مسیر موفقیت و رسیدن به پیشرفت را طی کنید، مراحل مورد نیاز جهت در اختیار داشتن وب سایت اختصاصی خود را در اینجا مشخص کرده ایم و تک تک آن ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

انتخاب قالب سایت

گذشته از این که حوزه کاری شما چه باشد، داشتن وب سایتی که کارکرد خوبی ارائه کند و طراحی زیبایی داشته باشد یکی از موارد ضروری در دنیای مدرن و مجازی امروز است.

ما متوجه هستیم که همه افراد نگاه خوب و حرفه ای نسبت به طراحی سایت شخصی ندارند و نمی دانند چه نام دامنه ای را برای سایت خود در نظر بگیرند و این کاملا طبیعی است.

امروزه قالب های بسیاری در پلتفرم های طراحی سایت مثل وردپرس، جوملا و غیره در دسترس هستند، همچنین شما می توانید قالب اختصاصی خود را طراحی کنید.

اگر هدفتان این باشد که مردم بتوانند نگاه کلی و مختصر نسبت به کار و سرویسی که ارائه می دهید داشته باشند، می توانید از طراحی یک صفحه ای و بلند بالا استفاده کنید که کاربران باید با اسکرول و پایین رفتن، اطلاعات متعددی را مطالعه کنند.

همچنین گزینه کلاسیک پیش روی شما است که در آن هر بخش از سایت دارای صفحه مجزا است. این مورد را به آن دسته از افراد پیشنهاد می کنیم که عناصر متعددی را جهت نمایش در سایت خود دارند.

شما می توانید بخش های مختلف سایت خود را در دسته بندی های مختلف برای مخاطبان ارائه دهید.

عکس پروفایل حرفه ای

بدون شک باید حتما یک تصویر از چهره و بالا تنه را در وب سایت اختصاصی خود قرار دهید؛ به هر حال هر فردی که وارد صفحه اینترنتی شما می شود قصد دارد با رزومه ای که دارید و خودتان آشنا شده و تا حد امکان اطلاعات کافی را کسب کند و ببیند شما چه کسی هستید. همچنین مردم به شکل طبیعی به تصاویر جذب می شوند و اهمیت کلمات برای آن ها کمتر است.

اما صبر کنید؛ قرار نیست آخرین عکسی که در تعطیلات خانوادگی خود و در سواحل دریا گرفته اید را آپلود کنید! به مفهوم کلی که قصد دارید با وب سایت خود و تصویرتان در ذهن مخاطبین به وجود آورید کمی فکر کنید. با این که برخی افراد در حوزه های کاری خاص نظیر طراحی، هنر و موسیقی در این زمینه دستشان بازتر است، برای افراد جویای کار در حوزه های عمومی بهتر است از تصاویر خنثی و حرفه ای استفاده شود که تمرکز آن ها بر روی صورت باشد.

نمونه عکس پروفایل حرفه ای

یکی از مهم ترین گام ها در طراحی سایت شخصی انتخاب تصویر مناسب است. حتما از تصویری استفاده کنید که اخیرا گرفته شده باشد و به خوبی بازتابی از چهره شما در زمان حال باشد. پیدا کردن یک تعادل مناسب بین تصویر جدی و البته دوستانه یک نکته کلیدی در این بخش است. تایرا بنکس در این زمینه می گوید: با چشم های خود بخندید. باید در تصویر خود تا حد امکان طبیعی به نظر برسید و حس در دسترس بودن را برای کاربرانی که تصویر را می بینند به وجود آورید.

حتما یک عکاس حرفه ای را جذب کنید تا از شما چند تصویر خوب و متفاوت بگیرد. این یک سرمایه گذاری خوب است که در بلند مدت از آن پشیمان نمی شوید. اما تصویر خود را در کجای سایت قرار دهیم؟ تصویر شما همیشه باید در بالای صفحه قرار بگیرد. چرا؟ چون کاربران باید در کسری از ثانیه بفهمند وارد صفحه مربوط به چه فردی شده اند. ابعاد و سبک تصویر شما و همچنین موقعیتی که در آن عکس گرفته اید مواردی هستند که خودتان باید در مورد آن ها تصمیم گیری کنید.

بخش های یک سایت شخصی حرفه ای

در زمینه سازماندهی محتوی خود این اختیار عمل را دارید که چگونه آن ها را دسته بندی و در سایت راه اندازی کنید. با این حال درست مثل پختن یک کیک، برخی مواد اولیه و مهم وجود دارند که برای رسیدن به نتایج عالی به آن ها نیاز دارید.

منظور ما این است که باید صفحات مناسب و درست را در سایت خود قرار دهید تا به کمک هم بتوانند به خوبی شما و کسب و کاری که دارید را به بازدیدکنندگان معرفی کنند. فراموش نکنید که خوانایی در این بخش بسیار ضروری است. یک رزومه خوب و کامل همیشه شامل موارد زیر است:

اینفوگرافیک طراحی سایت شخصی

1. صفحه خانه سایت

این اولین بخش از سایت شما است و افرادی که قصد استخدام دارند آن را در قدم اول می بینند.

پس بسیار مهم است که صفحه خانه در سایت شما جذاب بوده و اطلاعات کافی را ارائه کند. صفحه هوم وب سایت باید یک خلاصه کامل از تجربیات و رزومه شما باشد. این صفحه باید افراد را جهت کلیک کردن و رفتن به صفحات بیشتری وسوسه کند.

در این صفحه یک تصویر مناسب و حرفه ای از خود را نمایش دهید، نام خود را در آنجا بگذارید و اطلاعات تماس را در همینجا ارائه دهید. همچنین حوزه کاری و موقعیت شغلی فعلی شما باید در این صفحه وجود داشته باشد.

همچنین می توان یک پاراگراف را در صفحه خانه قرار داد که پس زمینه کاری و تجربه شما را شرح دهد. این پاراگراف را کوتاه و جذاب نگارش کنید – نباید بازدیدکنندگان شما با حجم عظیمی از متن مواجه شوند. آن ها قرار است سایر جزئیات را در صفحات دیگر وب سایت شما ببینند.

نمونه طراحی صفحه خانه
صفحه خانه در طراحی سایت
طراحی صفحه خانه خوب

2. پروژه های شخصی

این بخش بیشتر برای حوزه های کاری خلاقانه مناسب است. بخش پروژه های شخصی یک گالری از پروژه هایی است که در گذشته آن ها را تحویل مشتری های خود داده اید و به خوبی سبک کاری و خلاقیتی که دارید را به افراد نشان می دهد. اگر به این بخش علاقه زیادی دارید و می خواهید تصاویر و گالری های بیشتری از پروژه های قبلی خود را نمایش دهید، ابزار های متنوعی برای این منظور در دسترس هستند.

ارزش اضافه کردن هرگونه فعالیت متنوع و فوق برنامه ای که انجام می دهید می تواند به بازدیدکنندگان نشان دهد تا چه حد آدم فعالی هستید.

3. درباره ما – رزومه

3.1 مهارت‌ ها

در یک بخش با عنوان مهارت ها، تمامی استعداد ها و توانایی هایی که دارید را ذکر نمایید.

دوره های تخصصی که گذرانده اید را نیز حتما در این صفحه ذکر کنید. این دوره ها میتواند فلوشیپ پزشکی، برنامه نویسی تخصصی، دوره تخصصی کسب و کار تدکس و… باشد.

هر زبانی که می توانید آن را صحبت کنید و سایر مهارت های کاربردی برای مشاغل مورد نظرتان را در رزومه آنلاین خود ذکر کنید تا بتوانید افق های تازه ای به کار خود بدهید.

3.2 تجربه کاری

به مهمترین بخش از وب سایت شما رسیدیم. فقط بخشی از تجربیات خود را انتخاب کنید که ارتباط بیشتری با نوع حوزه کاری که مد نظر دارید داشته باشد.

برای هر کدام از مشاغل ذکر شده باید لیستی از نقش های اصلی، کارهای موظفی و دستاوردها را ذکر کنید. چه بهتر که تجربه خود را به شکل تصویری و با یک نمودار زمانی ارائه دهید.

 این نوع طراحی می تواند یک دید سازماندهی شده و منظم از تجربه با ارزش شما به کاربران بدهد.

3.3 تحصیلات

بسته به میزان تحصیلاتی که در گذشته داشته اید امکان نمایش سوابق تحصیلی بر روی یک نمودار زمانی و یا فقط لیستی از مدارک وجود دارد.

حتما نام هر کدام از دانشگاه ها و موسسات، موقعیت مکانی آن ها و تاریخ فارق التحصیلی خود را نیز ذکر کنید.

همچنین باید حوزه تخصصی خود ، انتشارات مورد استفاده و پروژه های قابل توجهی که در آن ها مشغول بوده اید را در وب سایت خود ذکر کنید.

نمونه صفحه درباره من - رزومه

4. اطلاعات ارتباطی و بخش تماس با ما

شما کسی هستید که با وب سایت خود قصد شناخته شدن را دارید و می خواهید افراد به راحتی شما را پیدا کنند. مطمئن شوید که اطلاعات تماس شما در سایت به سادگی قابل دسترس باشند. 

هیچ چیز بدتر از این نیست که بازدیدکنندگان برای پیدا کردن بخش ارتباط با ما در سایت تا چندین ثانیه در حال جست و جو باشند. همیشه پیشنهاد می شود اطلاعات تماس خود نظیر شماره ثابت، همراه و ایمیل را در بخش پایین سایت ( فوتر ) قرار دهید.

اطلاعات تماس و آدرس در فوتر سایت

5. تجربیات و پیشنهاد مشتریان

نقد و بررسی ها امروزه بسیار از اهمیت برخوردار هستند. به زمانی فکر کنید که قصد رفتن به یک رستوران برای اولین بار را دارید؛ اولین چیزی که در این شرایط آن را مد نظر قرار می دهید، نقد و بررسی و نظرات مربوط به آن رستوران است.

شما می توانید صحبت های مستند و بدون ویرایش مشتریان قبلی خود را در وب سایت خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند به سرعت آن ها را بررسی کنند.

این نظرات در واقع می توانند شما را به یک مشتری جدید نزدیک تر کنند. چند نمونه از نظرات مشتریان همیارسیستم را می توانید مشاهده کنید.

6. شبکه های اجتماعی

در این سرتیتر تاکید زیادی بر روی کلمه « ارتباط» داریم. شبکه اجتماعی LinkedIn بهترین گزینه برای افراد جویای کار حوزه های حرفه ای به شمار می رود.

اما برای هنرمندانی که در حوزه های خلاقیت فعالیت دارند شبکه هایی همچون فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب ایده آل هستند.

در فضای کسب و کار امروز ایران شبکه های اینستاگرام و آپارات بیشترین محبوبیت را بین کاربران دارند. شما می توانید با راه اندازی یک شبکه اجتماعی قوی، برند خود را بهتر معرفی کنید.

تاثیر متقابل شبکه های اجتماعی و سایت شخصی

جزئیات ریزتر را وارد سایت کنید

دوباره برگردیم به مثالی که در مورد پختن کیک زدیم. پس از این که کیک شما پخته و آماده شد، باید به سراغ تزیین آن بروید.

در طراحی سایت شخصی چندین عنصر برند سازی وجود دارند که با اضافه کردن آن ها در سایت خود می توانید کیفیت بخشی خوبی را ایجاد کنید. از جمله این عناصر می توان به موارد زیر اشاره داشت:

در این مرحله از کامل کردن وب سایت، باید خود را به عنوان یک برند در نظر بگیرید. باید یک نگاه دقیق داشته باشید و حس کلی رزومه خود را بررسی کنید. یکی از این موارد به فونت و رنگ هایی برمیگردد که برای نگارش سایت از آن ها استفاده می کنید.

سعی کنید نام دامنه ای انتخاب کنید که ترجیحا اسم و فامیل خودتان باشد. به این کار برند سازی شخصی می گویند. اگر نام دامنه مورد نظرتان در دسترس نیست، حوزه کاری، موقعیت مکانی و یا هر چیز دیگری که مناسب است را وارد کنید. این کار یک حس اعتماد و اعتبار به وب سایت شما می افزاید. همچنین داشتن آدرس سایتی که حاوی نام خودتان است و در کارت ویزیت قرار می گیرد حس اعتماد به نفس خوبی به شما خواهد داد.

در حالی که رزومه آنلاین شما بسیار جذاب است، برخی افراد که قصد استخدام فردی را دارند ممکن است به نسخه پی دی اف رزومه شما نیاز داشته باشند تا از آن پرینت بگیرند. برای این کار، یک دکمه دانلود فایل پی دی اف را در سایت خود تعبیه کنید.

سئو سایت شخصی

قبل از این که بخواهید از این موضوع نسبتا پیچیده و تخصصی دوری کنید، توضیحات ما در این بخش را حتما مطالعه نمایید. سئو یا همان بهینه سازی برای موتور های جست و جو می تواند به صفحات سایت شما کمک کند تا در نتایج موتور هایی همچون گوگل رنکینگ خوبی به دست آورید و در صفحات اول دیده شوید.

پس از طراحی سایت شخصی شما نیاز دارید که در اینترنت دیده شوید. هر چه در بخش نتایج موتور های جست و جو بیشتر دیده شوید، احتمال جذب شدن شما توسط افرادی که به نیروی کار نیاز دارند بالا است. برخی کار های نسبتا ساده ای هستند که با انجام آن ها می توانید رنکینگ خود در سئو را بهبود بخشید؛ حتما نام دامنه مناسب را انتخاب کرده و کلیدواژه های مناسب را در رزومه کلی خود بیافزایید.

آموزش سئو در همیار سیستم

طراحی واکنش گرا – سازگار با موبایل

تلفن های هوشمند و تبلت ها امروزه در همه جا پیدا می شوند و محبوبیت بالایی دارند.

در حقیقت تعداد کاربران موبایل در سال 2018 حدود 5 میلیارد و 100 میلیون نفر بوده است و این رقم هر سال حدود 4 درصد رشد دارد.

بنابراین دلیل اهمیت نسخه موبایل وب سایت شما در همینجا کاملا مشخص می شود.

نسخه موبایل در واقع ورژن کوچک تر از سایت شما است که برای صفحات تلفن های همراه بهینه سازی می شود.

سایت شما باید برای نمایشگر های کوچک موبایل بهینه شده باشد و المان های طراحی به درستی در نسخه موبایل به نمایش در بیایند.

مشاوره طراحی سایت شخصی

هدف اصلی از ایجاد یک وب سایت حاوی رزومه این است که در یافتن شغل خود سرعت بیشتری داشته باشید و احتمال موفقیت بالا برود. هیچ چیز همچون یک اشتباه تایپی کوچک نمی توان هر آنچه که برایش زحمت کشیده اید را نابود کند. بنابراین جهت جلوگیری از این اشتباهات حتما از یک دوست بخواهید تا به خوبی متون نوشته شده شما در سایت را مطالعه کند.

آیا همه لینک های سایت به خوبی کار می کنند؟ آیا سایت شما به کمک طراحی و سبک خود می تواند ارائه دهنده خوبی برای سوابق و مهارت های شما باشد؟ این ها همه سوالات مهمی هستند که برای رسیدن به پاسخ آن ها پیشنهاد می شود حتما نظر افراد دیگر را بخواهید.

بررسی عملکرد سایت

حالا دیگر وقت آن رسیده تا سایت شما آغاز به کار کرده و به دنیای مجازی بپیوندد و منتظر پیشنهادات کاری باشید که یکی پس از دیگری از راه برسند.

حالا باید سایت خود را در وضعیت مناسب نگه داشته و آن را بهبود بخشید. هرآنچه که به رزومه شما و مهارت هایتان اضافه می شود را به مرور زمان در سایت خود ثبت کنید.

شما باید افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند و میزان ترافیکی که سایت از موتور های جست وجو دریافت می کند را ردیابی کنید.

یکی از ابزارهای کاربردی در این زمینه سایت GTmetrix.com است.

بررسی عملکرد سایت

شرکت طراحی سایت و سئو تخصصی همیار سیستم

موضوعات مرتبط

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سئوی سایتم رو به کی بسپرم؟

ما به شما برای یافتن جواب این سوال کمک میکنیم

مقالات مرتبط