کسب درآمد از طریق افزایش بازدید گوگل

چرا به افزایش بازدید گوگل نیاز داریم؟ شاید کسب و کاری داشته باشید که در بهترین حالت در صفحات اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام برای آن در حال تبلیغ هستید. اما تا زمانیکه یک پایگاه رسمی در اینترنت نداشته باشید، از اعتبار کافی برخوردار نیستید! پس برای افزایش درآمد، باید سعی کنید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

چرا باید بازدید گوگل سایت ها بالا باشد؟

شاید فکر کنید تمام تلاشی که برندها برای افزایش تعداد بازدید وبسایتشان می کنند به خاطر شهرت است اما آیا هدف واقعی‌شان همین است؟ اینکه معروف شوند و با افتخار به همه بگویند: بله، وبسایت من سالی یک میلیون بازدیدکننده دارد؟ البته که این کار بسیار افتخارآمیز است اما فکر می کنید چرا افزایش بازدید گوگل برای کسب‌وکارتان مهم است؟

هر چه افزایش بازدید گوگل (ترافیک سایت) بیشتر باشد، فرصت بیشتری برای جذب مشتری جدید خواهید داشت؛ دلیل اهمیت تعداد بازدیدکننده های سایت هم همین است. تعداد بازدیدکننده ها درواقع تعداد فرصت هایی است که برای به ‌اشتراک‌گذاری برند، تاثیرگذاری روی افراد و برقراری ارتباط با آن ها پیدا می کنید.

با افزایش بازدید گوگل، فرصت شرکت برای تولید بازدیدکننده های باکیفیت بیشتر می شود. همچنین می توانید این بازدیدکننده ها را پرورش دهید، مشکلاتشان را حل کنید (با تولید محتوا) و درنهایت محصولات یا خدماتتان را به آن ها بفروشید و مشتریان جدیدی پیدا کنید. به این ترتیب، موجب رشد کسب‌وکارتان می شود.

افزایش بازدید گوگل

این کار فقط با هدف کسب درآمد صورت نمی گیرد. وقتی تعداد بازدید وبسایت زیاد شود، در درازمدت موجب توسعه کسب و کارتان میگردد (نه فقط سودتان)، گسترش خط محصولات ، استخدام کارمندان جدید، تاسیس دفاتر یا فروشگاه های جدید، پردازش توسعه و تحقیق درمورد خدمات و محصولات شگفت‌انگیزترتان و در کل به دست آوردن فرصت های بیشتر از مزایای افزایش بازدید گوگل از سایتتان می باشد.

بازدید کننده های واقعی گوگل

تاثیرات افزایش بازدید گوگل بر کسب و کار شما

نه تنها افزایش بازدید گوگل مهم است بلکه باید سعی کنید کیفیت بازدیدکننده ها را هم افزایش دهید، چراکه هر بازدیدی خوب نیست و به درد شما نمی خورد! بعضی از بازدیدها نه تنها خوب نیستند، بلکه حتی ممکن است کسب‌وکارتان را با مشکل مواجه کنند.

وقتی تعداد بازدیدکننده ها را با درنظر گرفتن کیفیتشان بیشتر کنید، نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری بیشتر شده و از شما خرید می کنند.

 با چه تعداد بازدید گوگل ، کسب و کار من رشد می کند؟

محاسبه تعداد بازدیدکننده های لازم، کاری آسان و در عین حال پیچیده است. برای این کار، باید از هزینه ها و مخارج کسب‌وکارتان به خوبی اطلاع داشته باشید و حساب کنید ارزش هر مشتری به طور متوسط چقدر است.

وقتی بدانید به چه اندازه سود احتیاج دارید (درواقع هدفی برای خودتان مشخص کنید)، آن‌وقت می توانید تعداد بازدیدکننده‌ هایی که سایتتان برای رسیدن به آن هدف نیاز دارد را محاسبه کنید. درواقع با این کار هدفی نهایی برای خودتان تعیین می کنید و بعد به عقب برمی گردید و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی می کنید.

بدیهی است که ترافیک وبسایت تنها موردی نیست که برندتان به آن احتیاج دارد و بسته به بازار و صنعتتان، باید به این مسئله توجه داشته باشید. با این حال، وبسایت شرکت نقش مهم و بزرگی در موفقیت کسب‌وکارتان ایفا می کند!

چرا ترافیک سایت در رتبه دهی گوگل مهم است؟

وقتی کیفیت ترافیک و تعداد بازدیدهای وبسایتتان را افزایش می دهید، نرخ تبدیل هم بیشتر می شود و درنتیجه تعداد بازدیدکننده های جدید که برای وبسایتتان احتیاج دارید (تا به هدف نهایی برسید) کاهش می یابد. 

هرچه در قیف فروش، بازدیدکننده های وبسایت بیشتری داشته باشید، به این معناست که آن ها بیشتر به محصول یا راه‌حلتان علاقه دارند و احتمال اینکه نرخ تبدیل آن ها را افزایش دهید، بیشتر می شود.

یکی دیگر از راه های رسیدن به ترافیک زیاد، توانایی شما برای جذب تعداد بازدیدکننده موردنظر و تبدیل آن ها با مشتری است. وقتی مشتری بیشتری داشته باشید، فرصت بیشتری برای موفقیت کسب‌وکار ایجاد می شود.

اگر می خواهید بازدیدکننده های فعلی وبسایتتان را جذب کنید، در عین حال فرصت های باصلاحیت بیشتری پیدا کنید، بازاریابی ربایشی (به اشتراک‌گذاری مطالب مفید و کاربردی در قالب انواع گزارش، کتاب‌های الکترونیکی، وبینار، ویدئوهای آموزشی، پادکست و خبرنامه) را به شما پیشنهاد می کنیم.

افزایش رتبه گوگل با افزایش بازدید گوگل

افزایش پیج رنک گوگل 

راه‌اندازی وبسایت، نقطه‌عطف بسیار مهمی در زندگی هرکس به حساب می آید. با این کار، در مسیر آزادی مالی قرار می گیرید و می توانید ساعات کاری خودتان را داشته باشید. به این ترتیب، دیگر لازم نیست از ساعت نه تا پنج عصر برای کسی کار کنید و مدام به او گزارش پس بدهید.

با این حال، برجسته شدن در دنیای بی انتهای وب کار آسانی نیست و برای اینکه بین آن‌همه وبسایت به چشم بیایید، باید تلاش خیلی زیادی بکنید. فرض کنید ایده‌ای منحصربفرد و فوق‌العاده دارید و محصولی جدید ساخته‌اید که ثابت شده داشتن آن برای افراد ضروری است و در بازار تقاضا برای آن زیاد است.

به فرض که وبسایتی هم برای فروش آن ساخته باشید؛ اگر نتوانید برای آن ترافیک جذب کنید، پولی هم به دست نمی آورید و فروشی هم در کار نخواهد بود!

پس مشتریان چطور می توانند شما را پیدا کنند؟ این چهار تاکتیک به شما کمک می کنند رتبه‌بندی گوگل خود را افزایش دهید و در نتیجه بازدید سایتتان را بیشتر کنید.

لینک سازی برای رتبه یک گوگل

از استراتژی ساخت لینک استفاده کنید.

به هایپرلینک های ورودی از پیج یک وبسایت به وبسایت دیگر بک‌لینک می گویند. سایتی که از سایت دیگری بک‌لینک می گذارد، درواقع دارد آن وبسایت را تبلیغ می کند یا عبارت دیگر به بازدیدکننده های خود توصیه می کند مطالب آن سایت را بخوانند.  

درست مانند بقیه مسائل زندگی، در اینجا هم باید کیفیت را به کمیت ارجحیت دهید. اگر فقط یک بک‌لینک از سایتی معتبر و معروف ایجاد کنید، خیلی بهتر از آن است که صدها لینک از وبسایت های شناخته نشده داشته باشید.

بک‌لینک ساختن کمک زیادی به افزایش رتبه‌بندی سئو می کند و راه های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. یکی از این راه ها، این است که با ویراستاران مجله های معروف یا سایت های خبرگزاری صحبت کنید یا با بلاگرهای مشهور شریک شوید تا در مطالبشان از لینک وبسایت شما استفاده کنند.

اگر گوگل متوجه شود دارید از راه های غیرطبیعی بک لینک می گیرید، شما را جریمه می کند. بنابراین بهتر است صبور باشید و برای این کار تلاش بکنید.

تاثیر سرعت سایت در افزایش بازدید گوگل

سرعت سایتتان را افزایش دهید.

یادتان می آید وقتی خودتان وارد سایتی می شوید و صفحه دیر برایتان لود می شود چقدر عصبانی می شوید؟ احتمالا در اینطور مواقع، همه افراد سایت بیرون می روند و صفحه دیگری را باز می کنند. اگر زمان لود شدن پیج سایتتان طولانی باشد، در نتیجه جستجوی گوگل رتبه بالایی نمی گیرد.

مشخص است که وقتی سایت در عرض چند ثانیه (اگر بخواهم دقیق بگویم، در عرص سه ثانیه) بالا نیاید، تجربه مشتری هم مثبت نخواهد بود. 

حال چه می توانید بکنید تا چنین مشکلی برایتان به وجود نیاید؟ با استفاده از ابزارهایی مانند pingdom  سرعت سایتتان را ارتقا دهید. این ابزار همچنین به شما گزارش هایی می دهد که کجا و چگونه فرایندهای زمان‌بر افزایش سرعت را انجام دهید.

سایتتان را مرتب به‌روزرسانی کنید.

داشتن وبلاگ برای شرکت، تاثیر چشمگیری در به‌روزرسانی وبسایت می گذارد. گوگل می خواهد ببیند که شما وبسایت فعال و پویایی داشته باشید. با این حال شما نمی توانید مدام محصولاتی ارائه دهید یا اینکه وبسایتتان را به‌رورزرسانی کنید؛ بنابراین اینجاست که وبلاگ به کارتان می آید.

کاری که باید بکنید، این است که پست هایی درمورد جدیدترین مباحث روز (در حوزه صنعتتان) داخل وبلاگ سایت بگذارید. این ترفند در درازمدت رتبه‌بندی ساتتان را در نتیجه جستجو بالا می برد. همچنین، این محتوای جدید مشتریان را به سایتتان برمی گرداند.

کلیدواژه های دم‌دراز (طولانی و باجزئیات) را بهینه‌سازی کنید.

وبسایت های جدید در کلیدواژه های برتر با یکدیگر در رقابتند. به همین خاطر است که باید روی کلیدواژه های دم‌دراز (اصطلاحی که برای کلیدواژه های شامل سه کلمه یا بیشتر به کار می برند) تمرکز کنید و کارتان را با آن ها شروع کنید. با این روش، سایتتان راحت تر از گوگل رتبه می گیرد.

اینکه بفهمید باید از چه کلیدواژه های دم‌درازی استفاده کنید، کار کسل‌کننده‌ای است اما هیچ راه گریزی ندارید؛ این مرحله بسیار مهم است و باید حتما انجامش دهید. برای این کار می توانید از Keyword Planner (برنامه‌ریز کلیدواژه گوگل) استفاده کنید.

در این سایت کلیدواژه هایی که با وبسایتتان مرتبط هستند را پیدا می کنید و می توانید ببینید میزان رقابت برای هر کلیدواژه چقدر است. این کار به شما کمک می کند، کلیدواژه های نامناسب را انتخاب نکنید و آن هایی را در مطالبتان استفاده کنید که بازدید بیشتری به سایتتان می آورد. 

کلمات کلیدی بلند
Click Here
کلمات کلیدی بلند
Click Here
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

در تصویر بالا مشاهده می کنید در مورد کلمه لیزر موهای زائد، شاید سخت بتوان به رتبه های برتر گوگل دست یافت.

در عین حال برای کلمات کلیدی بلند در این زمینه مانند عوارض لیزر موهای زائد یا عوارض لیزر بیکینی ساده تر می توان افزایش بازدید گوگل داشت.

اگر چند روزی برای این کار وقت بگذارید، کمی سرچ کنید و بهترین کلیدواژه های مربوط به محصول صفحه‌ سایتتان را پیدا کنید؛ همچنین اگر آن کلیدواژه ها را در صفحه های مناسب قرار دهید، قطعا در نتایج جستجوی گوگل بالاتر می آیید. درنتیجه این کار، مشتریان هدفتان را جذب می کنید و کسانی را به سمت سایتتان می کشانید که دقیقا به دنبال محصولات شما هستند (زیرا کلماتی را سرچ کرده‌اند که شما در سایتتان قرار داده‌اید).

استفاده از متخصص سئو برای افزایش بازدید گوگل

متخصص سئو برای افزایش بازدید گوگل

متخصص سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) کسی است که آموزش دیده تا کاری کند در نتیجه جستجوی گوگل، موتورهای جستجو وبسایت شما را بالاتر از همه نشان دهند. با مطالعه مطالب ما اطلاعات کافی برا این کار را به دست می آورید و می توانید خودتان تبدیل به یک متخصص سئو شوید. البته اگر دوست داشتید می توانید یک متخصص سئو برای خودتان استخدام کنید تا خودش به بهینه‌سازی پیج های سایتتان رسیدگی کند.

شرکت سئو کار حرفه ای

تصمیم به استخدام متخصص سئو تصمیم بزرگی است چون می تواند ساییتان را بهبود دهد و در عین حال در زمانتان صرفه‌جویی کند. قبل از استخدام متخصص سئو، مزیت های این کار و همچنین آسیب و زیان هایی که سئوکارهای بی‌مسئولیت می توانند به سایتتان بزنند را بررسی کنید و تصمیمی درست بگیرید.

بعضی از سئوکارها، نمایندگی های سئو و مشاوران سئو، خدمات مفیدی برای دارندگان وبسایت ارائه می دهند. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موضوعات مرتبط

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سئوی سایتم رو به کی بسپرم؟

ما به شما برای یافتن جواب این سوال کمک میکنیم

مقالات مرتبط