چگونه با سئو سایت پزشکی بیماران یک مطب به 60 نفر می رسد؟

سئو سایت پزشکی یکی از مهم ترین دلایل توسعه کسب و کار پزشکان، پرسنال برندینگ پزشکی و انجام خدمات آنلاین پزشکی و سلامت است. با سئو پزشکی علاوه بر معرفی خدمات و توانایی خود، می توانید ورودی مطب خود را چند برابر کنید!

قبل از هر چیز بگویم که ما یک شرکت سئو در تهران هستیم.

در ادامه یک داستان واقعی از یکی از مشتریان خوبمان را برای شما تعریف می کنم که شنیدن آن خالی از لطف نیست.

قبل از هر چیز ببینیم سئو چیست؟ به نظر من طراحی وب سایت پزشکی بدون سئو مثل یک پاساژ بزرگ و لوکس بدون فروشنده می ماند!!

سئو چیست ویکی پدیا

سئو چیست

سئو، بهینه سازی وب سایت یا (Search engine optimization (SEO فرآیند افزایش کیفی و کمی ترافیک  سایت شما از طریق افزایش دیده شدن یک صفحه ی خاص یا وب سایت شما برای کاربران موتور جست و جو تعریف می شود.

سئو به معنای بهبود نتایج صفحات شما در موتور جست و جو است. سئو می تواند شکل های مختلفی از جست و جوی مردم مانند: جستجوی تصویر، ویدئو، محتوای خبری، دانشگاهی و غیره را تحت پوشش خود قرار دهد. در سال های اخیر سرچ صوتی نیز در دامنه ی اهداف سئو قرار گرفته است.

بهینه سازی وب سایت مستلزم تولید و ویرایش محتوا، اضافه کردن محتوا، بهبود کدهای HTML، لینک سازی و در مجموع حدود 200 فاکتور مختلف می شود که در نهایت سبب رتبه گرفتن وب سایت شما بر روی کلمات کلیدی هدف می شود.

سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی موارد زیر را بررسی و تحلیل می کند:

پس:

سئو چه کاربردی دارد؟

سئو انجام می شود تا وب سایت شما، بازدیدکنندگان بیشتری را از موتور جستجو به سمت خود جذب کند و در نهایت رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جست و جو یا همان SERP بالاتر رود. فراموش نکنید که مشتریان یا بیماران آینده ی شما همین بازدیدکنندگان هستند.

سئو هدفمند به جای تبلیغات بی هدف

هر روزه هزینه های هنگفتی برای تبلیغات صرف می شود. اما ایا همه ی آن ها هدفمند هستند؟ چند درصد از آن ها نتیجه دلخواه ما را به دنبال دارند؟ در اینجا دو موقعیت را برای شما شرح می دهم. فرض کنید بنر شما در یک سایت پر بازدید غیر پزشکی قرار گیرد و  هر روزه بازدید کنندگان زیادی به آن صفحه بیایند. چند درصد از آن ها مخاطب هدف شما هستند؟ آیا روی بنر شما کلیک می کنند؟ شاید درصد کمی از آن ها روی بنر کلیک کنند. حتی اگر کلیک کنند مخاطب هدف شما هستند؟

سئو سایت پزشکی

اما حالت دیگری را تصور کنید. فرض کنید فردی عمل بینی را در موتور های جستجو سرچ کند و شما در نتایج اول نمایش داده شوید. احتمال مراجعه این بیمار به شما چقدر است؟ آیا کسی که عمل بینی را در موتور جستجو سرچ می کند، مخاطب هدف شما نیست؟ قطعا این کاربر مخاطب هدف است و اگر شما در مقاله خود او را متقاعد کنید و اعتماد اولیه صورت گیرد، به شما مراجعه خواهد کرد و این جذب بیمار بخاطر سئوی سایت پزشکی شما صورت گرفته است .

سئو سایت پزشکی

فرض کنید فردی کمر درد دارد یا به بیماری خاصی مبتلا شده است و پزشکی را هم نمی شناسد تا برای مشکل خود به وی مراجعه کند.  او نام بیماری، علائم، درمان و یا یک سری کلمات مرتبط با بیماری خود را در موتور جستجو وارد می کند. اگر مقاله شما در نتایج اول موتور گوگل نمایش داده شود، کاربر بر روی لینک شما کلیک می کند و در صورت گرفتن جواب و یا ایجاد اعتماد و ارتباط، به مطب شما مراجعه می کند.

سئو و بهینه سازی سایت پزشکی با هدف افزایش بازدید وب سایت، گرفتن رتبه و در نهایت برندینگ شما انجام می شود. تجربه و تخصص شرکتی که کار سئو سایت پزشکی شما را انجام می دهد، حرف اول را در این زمینه می زند؛ چرا که آن شرکت، با نیاز کابران در زمینه ی تخصص های مختلف پزشکی آشناست و بهتر از هر کسی می تواند خدمات سئوی سایت پزشکی شما و تولید محتوا را به بهترین شکل ممکن، پیاده سازی کند.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود : راههای جذب بیمار به مطب تنها با یک کلیک!

 

خدمات سئو پزشکی

روش های بهینه سازی وب سایت پزشکی شامل سئو داخلی و سئو خارجی است. گرچه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است، اما باز هم کاربران حرف اول و آخر را می زنند.

موتور جستجو بدون کاربر هیچ معنایی ندارد. این کاربران هستند که با ماندن و یا ترک سریع وب سایت شما، در مورد محتوا و کیفیت آن نظر می دهند و همین آمدن ها و رفتن هاست که به موتوری مثل گوگل می فهماند که سایت شما خوب است یا بد!!

1- سئو داخلی شامل: بررسی کلمه کلیدی و ترکیبات آن در متن، بهینه سازی تصاویر، استفاده از مدیا، لینک سازی داخلی، برطرف کردن مشکلات فنی سایت، به روز رسانی محتوا

2- سئو خارجی شامل: لینک سازی خارجی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و گرفتن سیگنال از آنها، معرفی کسب و کار شما در دایرکتوری ها و غیره

3- سئو محلی شامل: تولید محتوا و انجام سئوی حرفه ای برای بالاآمدن نام و یا آدرس مطب شما در یک منطقه یا شهر خاص

اصول بهینه سازی سایت

در طراحی سایت یک دکتر، علاوه بر رعایت اصول سئو در کدنویسی، مواردی همچون بهبود سرعت سایت، لینک سازی، فعالیت در شبکه های اجتماعی، تولید محتوا نیز در اولویت قرار خواهد گرفت.

تولید محتوای پزشکی 

در همیار سیستم نیاز کاربران در هر یک از مباحث پزشکی زیر نظر سئوکار بررسی شده و مقاله ی نهایی بر اساس سرفصل های متخصص سئو، توسط تیم تولید محتوا آماده می شود.

تمامی مقالات از معتبرترین سایت های پزشکی جهان، گردآوری و ترجمه می شوند و در صورت درخواست پزشک، پیش از انتشار توسط وی تایید نهایی خواهند شد.

در نهایت محتواهای تولید شده توسط متخصص سئو، بررسی و سئو می شوند.

نرم افزار پرسش از دکتر

من به شخصه عاشق سیستم پرسش از دکتر هستم که باز هم به صورت اختصاصی توسط همیار سیستم طراحی شده است. نرم افزار پرسش از دکتر در این هفت سال، بارها و بارها به روز رسانی و باز طراحی شده است تا بتواند به بهترین شکل ممکن ارتباط میان پزشک و بیمار را تسهیل بخشد.

برویم سراغ ادامه ی داستان من…

آن اوایل که طراحی سایت نوبت دهی آنلاین پزشکی اولین متخصص را راه اندازی کردیم، مدتی زمان برد تا گوگل با تخصص و خدمات پزشکی مشتری ما آشنا شود؛ اما پس از چند ماه، با بهبود سئوی سایت پزشکی وی و همزمان با افزایش بازدیدها، تعداد سوالات هم بیشتر شد.

تا جایی که تقریبا یک سال بعد، تعداد سوالات به 60 تا پرسش در روز رسید و من بهتر از هر کسی می دانستم که برای پزشکی که بیشتر زمانش را در بیمارستان و مطب سپری می کند، پاسخگویی به سوالات پزشکی چقدر می تواند زمان بر و حتی در برخی روزها غیر ممکن باشد.

البته ما تا چند ماه بعد از شروع سئو سایت پزشکی که در ادامه توضیح میدهم، سوالات را در واتس اپ یا تلگرام برای دکتر ارسال می کردیم تا راحت تر می توانست در این روند با ما مشارکت داشته باشد. اما وقتی تعداد سوالات زیاد شد، دیگر این روش، جوابگو نبود و درست همین جا بود که به فکر طراحی اپلیکیشن مشاوره پزشکی افتادیم!

سئو پزشکی

اپلیکیشن مشاوره پزشکی

اپلیکیشن پرسش از دکتر همیار سیستم  نسخه ای شبیه به تلگرام است. در این سیستم، پزشک بدون نیاز به تایپ کردن پاسخ سوال پزشکی در یک سیستم وردپرسی، می تواند تنها در عرض چند ثانیه، جواب بیمار را به صورت ویس ارسال کند، مدارک پزشکی بیمار را ببیند و حتی در ازای نظر تشخیصی خود، حق مشاوره دریافت کند.

و حالا:

پزشک متخصص ما، 5 روز در مطب خود حضور دارند و بی اغراق روزانه نزدیک به 60 مریض را ویزیت می کنند.

سئو یک معجزه ست به شرط اینکه در سرزمین وب سایت پزشکی شما، پادشاه همه چیز تمامی به نام محتوا و وزیر باذکاوتی به نام سئوکار وجود داشته باشد.

نمونه کار سئو سایت پزشکی

از جمله نمونه کارهای طراحی وب سایت همیار سیستم می توان به طراحی و سئو سایت پزشکان زیر اشاره کرد:

1-پزشک آنلاین قلب و عروق

در کلمه ی آنژیوگرافی وب سایت سرکار خانم دکتر هندسی، آقایان: دکتر یزدانخواه و دکتر نجفی در صفحه ی اول گوگل هستند که همگی تحت سئو و پشتیبانی شرکت همیار سیستم بوده اند. 

2- مشاوره آنلاین با دکتر اورولوژی

در کلمه ی درمان زگیل تناسلی سایت هایی از جمله: دکتر ولی پور، دکتر جباری و دکتر انتظاری در صفحه ی اول گوگل هستند.

سفارش بهینه سازی سایت

یکی از دغدغه هایی که پزشکان را در سفارش طراحی سایت پزشکی مردد می سازد، نداشتن زمان کافی برای حضور در شرکت و یا نوشتن مقالات و تولید محتوا در گام های بعدی است. ما تمام این مسائل را درک می کنیم و به همین خاطر است که در تمام مراحل انجام پروژه طراحی و سئو سایت پزشکی همگام و همراه با شما هستیم.

– جلسه ی مشاوره طراحی سایت در هر مکان و هر زمانی که مناسب شما باشد، برگزار خواهد شد.

– قرارداد طراحی سایت پزشکی در همان جلسه ی مشاوره و یا روزهای بعد توسط همکار ما تقدیم شما خواهد شد.

– نیازی نیست که در اینترنت به دنبال نمونه کارها باشید، ما چندین نمونه کار طراحی سایت پزشکی برای شما ارسال می کنیم تا با سلیقه و نظرات شما بیشتر آشنا شویم.

– تنها اهداف و خدمات اصلی خود را برای ما ارسال کنید؛ در همیار سیستم نیازی به قلم در دست گرفتن ندارید. شما می گویید و ما انجام می دهیم اما با تایید شما.

– تمامی مقالات از معتبرترین وب سایت های پزشکی سلامت روز دنیا گردآوری و ترجمه می شوند.

– در آخر هر ماه شما یک گزارش دریافت می کنید تا از نحوه ی کار سئوکار اختصاصی خود بر روی وب سایت پزشکی تان مطلع شوید.

 

در اینجا به دو سوال رایجی که معمولا پرسیده می شود پاسخ داده ایم :

آیا تولید محتوای جدید در سئوی وبسایت پزشکی اهمیت دارد؟

پست کردن منظم مطالب تازه به صورت وبلاگ، به وبسایت شما کمک می کند تا رتبه ی بالاتری در نتایج گوگل داشته باشید. اهمیت تولید محتوای جدید، در سئو دو چندان است.

برای مثال، شما به گوگل نشان می دهید که در وبسایت خود فعال هستید (به جای این که وبسایت خود را بسازید و بگذارید تا مدت ها خاک بخورد)، به این معنی که محتوای سایت شما به روز بوده و برای کاربران مفید است. گوگل هم می خواهد چیزی را نشان دهد که برای کاربرانش مفید و در نتیجه، پر بازدید باشد.

دوماً، شما برای هر مطلب جدیدی که پست می کنید، کلمات کلیدی جدیدی به وبسایت خود اضافه می کنید. کلمات کلیدی فعلی و جدید، به شما کمک می کند تا رتبه ی بالاتری داشته باشید. در حقیقت، یکی از بهترین راه ها برای داشتن رتبه ی بالاتر، اضافه کردن محتوای کاربر پسند و جدید به سایت است.

من وقت نوشتن مطلب در سایتم را ندارم، آیا شما می توانید این کار را انجام دهید؟

حتماً! نویسندگان ما، تجربه ی بالایی در نوشتن مطالب پزشکی و همچنین سئوی و بهینه سازی آن دارند، و شما می توانید به وسیله ی آن، رتبه ی بهتری در نتایج جست و جوی گوگل داشته باشید. ما به خوبی می دانیم که نوشتن محتوا برای وبسایت، برای کارمندان شما وقت گیر است (و می تواند حتی ترسناک باشد!)، بنابراین، خوشحال می شویم که یک نسخه ی حرفه ای سئوی محتوا، برای وبسایت پزشکی شما تهیه کنیم.

 
برای پیشی گرفتن از رقبا،  گام اول در زمینه ی سئو پزشکی را پیش از همکار خود بردارید!
 

هنوز متقاعد نشده اید؟ ای بابا!

واقعا متقاعد کردن شما سخت است خوب چرا با همیار سیستم و یا من تماس نمی گیرید؟!

چطوری؟

اینجوری:

لطفا یادداشت فرمایید: دویست و هشتاد و چهار، دویست و سی، چهل و شش. تکرار می کنم:

۰۲۱۲۸۴۲۳۰۴۶

من معمولا تو تلگرام به جز روزهای تعطیل، آنلاین هستم. اگر آنلاین هم نباشم، پیغام شما را خیلی زود جواب میدم:

hamyarsystemco@

موضوعات مرتبط

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سئوی سایتم رو به کی بسپرم؟

ما به شما برای یافتن جواب این سوال کمک میکنیم

مقالات مرتبط