راههای جذب بیمار به مطب تنها با یک کلیک

امروزه با گسترش فناوری های نوین وب در حوزه ی پزشکی و سلامت، یکی از مهم ترین و بهترین راههای جذب بیماران به مطب در گام اول، طراحی وب سایت پزشکی با ارائه ی خدماتی ست که می توانند سبب رفع نیازهای کاربر و در مرحله ی بعد جلب اعتماد او و برندینگ پزشکی برای شما شود. 

بازاریابی بیمار تنها با یک وب سایت

وب سایت می تواند نقش یک مشاور، مدرس، فروشگاه و یا حتی مطب مجازی (مطب آنلاین) را ایفا کند. اما چگونه این مطب مجازی به پزشکان کمک می کند تا کسب و کار خود را توسعه دهند؟

در ادامه با من همراه باشید…

امروز می خواهم شما را با محصولی بسیار پر طرفدار و رایج (یاد تبلیغات ماهواره ای افتادم 🙂 ) آشنا کنم که استفاده از آن می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی جذب بیمار برای مطب شما داشته باشد. 

هیچ محدودیتی در تاریخ اخذ مدرک تخصص پزشکی شما وجود ندارد! 

من به شما قول می دهم که در پایان این مقاله، تغییری اساسی ها اساسی در افزایش بیماران مطب شما رخ دهد. اما بگذارید موضوع را با متن یک ایمیل که چند وقت پیش به دستم رسید، موضوع را برای شما باز کنم.

به نظر من همین که دکتر علوی در شروع کار به دنبال برندسازی شخصی، بازاریابی پزشکی و سئو هستند، نشان می دهد که ایشان به خوبی اطلاع دارند که دیگر امروزه شانس پیروزی تبلیغات دهان به دهان و کاغذی در برابر منشی آنلاین و حاذقی به نام وب سایت پزشکی، کمتر از یک درصد است و داشتن یک وبسایت پزشکی یکی از بهترین روش های تبلیغات برای جذب بیمار است .

اما…

سرچ در موبایل

سامسونگ، ال جی، هوآوی، آیفون و هزاران برند دیگر در میان دست من و شما قرار می گیرند و بعد این انگشتان ما هستند که به سرعت و در کمتر از چند ثانیه، هر چیزی از خرید لباس و دستور پخت غذا گرفته تا پرسش های پزشکی مورد نظر خود را در فضای وب جستجو می کنند. قطعا هر کس در این قلمرو، حاکمیت و قدرت بیشتری داشته باشد، می تواند کاربران را به سوی خود جذب کند.

همان کاربرانی که حالا دیگر بسیار هوشمند تر از قبل عمل می کنند و تنها دیدن یک نام به همراه تخصص و آدرس مطب برایشان ملاک انتخاب دکتر نیست.

راهکارهای جذب بیمار در مطب

فکر می کنم در میان همکارانتان افرادی را سراغ دارید که به قول معروف برای مطب آن ها سر و دست می شکنند! و به منشی التماس می کنند تا برای چند ماه بعد هم که شده یک نوبت برای آن ها رزرو کند. چگونه چنین چیزی در میان پزشکان جدید امکانپذیر است؟! مطمئنم شما این پزشکان را دیده اید و با خودتان می گویید: این ها چطور به این نقطه رسیده اند؟ راز موفقیت آنها چیست؟

شاید آنها چیزی به شما نگویند ولی من می دانم که راز افزایش بیماران مطب پزشکان چیست!

و خوب…حتما آنها کاری برای جذب بیماران به مطب انجام داده اند، که شما از آن بی اطلاع هستید!

آن هم یک کار ساده اما بسیار حیاتی در زمینه ی برندینگ پزشکی

و آن چیزی نیست جز یک وب سایت بله همین سایت های پزشکی که در موتور گوگل، یاهو و بسیاری از جستجوگرهای دیگر می بینید.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه با سئوی پزشکی، بیماران یک مطب به 60 نفر در روز رسید؟

ما در فضای مجازی برای شما یک مطب لوکس ایجاد می کنیم و دیزاین آن را به گونه ای انجام می دهیم که چشم هر رهگذری را به سمت خود جلب کند، درست مانند برج های بسیار زیبا در زعفرانیه! مطبی با یک منشی مجازی که بیماران را به اتاق تجربیات، اتاق مهارت و توانایی، اتاق گالری تصاویر، اتاق ویدئوهای پزشکی شما و بسیاری از نقاط مطب هدایت خواهد کرد آن هم بدون اینکه حتی شما یک ریال هم به منشی پرداخت کرده باشید.

پزشکان به خوبی دریافته اند که کاربران امروزی بر خلاف قبل به دنبال شناخت تجربیات و مهارت پزشکان هستند. آن ها مقالات پزشکی را مطالعه می کنند، فیلم های آموزشی پزشک را مشاهده می کنند، سوال می پرسند و بعد شما را انتخاب می کنند. این کاربران همان افرادی هستند که با وجود بازار علاالدین و حتی امکان تست آنلاین محصولات دیجیتالی، قبل از اقدام به هر گونه خرید، تمام مدل ها و ویژگی های هر گوشی و تبلت را در سایت های معتبر مقایسه می کنند و حتی درصدی هم در همانجا خرید آنلاین خود را انجام می دهند.

فراموش نکنید که نود درصد بازدیدکنندگان شما بیمارانی هستند که فاصله آن ها تا ورود به مطب شما تنها در یک کلمه ی اعتماد خلاصه شده است. اما چگونه این اعتماد شکل می گیرد؟

خانم ها و آقایان معرفی می کنم این شما و این هم دستیاران آنلاین شما…

مطب آنلاین

1- نرم افزار پرسش از دکتر

نمی دانم چرا راز همیار سیستم را برملا می کنم ولی خوب گرنماند روزگاری، این بماند یادگاری.

نرم افزار پرسش از دکتر یکی از بینظیرترین دستیاران پزشکی هست که من در این سن سی و اندی سال خود دیده ام. یک دستیار شیک پوش، مودب و باوقار که مشخصات و شماره تماس بیمار را می گیرد، سوال پزشکی او را به همراه مدارک پزشکی بدون اینکه مزاحم شما شود، برایتان ارسال می کند و در نهایت پاسخ سوال بیمار را خیلی شیک و محترمانه برای او ارسال می کند.

شما باشید عاشق چنین دستیاری نمی شوید؟!

شما باشید شیفته ی پزشکی که بی چشم داشت پاسخگوی شماست، نمی شوید؟!

و شاید برایتان عجیب باشد اما من بارها با پزشکان صحبت کرده ام و جالب است بدانید که 50 درصد بیماران حضوری مطب ها، همین کارابرانی هستند که با واسطه ی دستیار پزشکی با شما در ارتباط بوده اند. پس ایجاد تعامل سازنده با بیماران و پاسخگویی به سوالات آنها یکی دیگر از راههای جذب بیمار به مطب شماست.

صبر کنید داستان هنوز تمام نشده است قسمت شگفت انگیز ماجرا اینجاست! 

2- نرم افزار نوبت دهی پزشکان

نوبت دهی آنلاین پزشکان همان دستیار دوم شماست که بدون نیاز به هر گونه دخالت انسانی و تنها با چند کلیک ساده، به صورت کاملا خودکار و پس از دریافت حق ویزیت به بیماران شما نوبت می دهد. با خیال راحت سفر کنید؛ چرا که مطب مجازی شما ۲۴ ساعت شبانه روز دایر است!

فراموش نکنید که هر دو دستیار آنلاین شما، توانایی ذخیره کردن بانک بزرگی از اطلاعات و نوع بیماری کاربران شما را دارند؛ بنابراین پزشک می تواند در تحقیقات علمی و حتی برآورد نوع بیماری مراجعه کنندگان مطب خود، ارزیابی و بررسی های مدنظر خود را انجام دهد.

و این پایان راه نیست منتظر سورپرایزهای بزرگ تر ما باشید…

در ادامه روش های دیگری را که با استفاده از آنها می توانید بیماران را به مطلب خود جذب کنید آورده ایم .

5 روش برای جذب بیماران جدید به مطب پزشکی

داشتن بیماران وفادار در صنعت پزشکی، کار بسیار ساده ای است. زیرا بیماران، بیشتر تمایل دارند به پزشکی مراجعه کنند که خانواده یا دوستانشان قبلاً به او مراجعه کرده و تجربه ی مثبت داشته اند. با این حال، امروزه مراجعه کنندگان بیشتر تمایل دارند که به جای این که کورکورانه به یک پزشک اطمینان کنند، قبل از مراجعه، جست و جو و تحقیقات لازم را انجام دهند. این موضوع، فرصت مناسبی را برای شما ایجاد می کند تا بتوانید تعداد بیماران خود را افزایش دهید.

افزایش تعداد بیماران، کمی تلاش می خواهد. اما به شدت ارزش وقت گذاشتن دارد! در اینجا، 5 روش برای اینکه بتوانید بیماران جدید را به مطب خود جذب کنید، وجود دارد. این اقدامات همچنین باعث بهبود وجهه شما، در نزد بیماران فعلی و کمک به بازاریابی شما می شود و باعث می شود آنها شما را به دیگران پیشنهاد کنند.

راههای جذب بیمار - یک برند بسازید

1- یک برند بسازید

بیشتر پزشکان، برای ساخت برند خود، وقت نمی گذارند. بسیاری دیگر هم اعتقاد دارند که ساخت برند، به عنوان یک کار بیهوده و تبلیغاتی، از اعتبار آنها کم می کند. در واقع، این یک باور غلط است! برند تجاری به عنوان قدمی برای محبوبیت و شناخته شدن در هر حرفه ای است، که شامل صنعت پزشکی نیز می شود.

ساخت برند، به معنای تغییر روش شما برای جذابیت تجاری نیست. بلکه به معنای تمرکز روی کاری است که شما به بهترین شکل آن را انجام می دهید و به ساخت وجهه ی عمومی، در مورد صفات مثبت خود کمک می کنید. به عنوان مثال، مطب شما می تواند خود را به عنوان “مقصدی ایده آل برای بیماران مسن، یا کودکان مبتلا به بیماری های خاص، زیر نظر بهترین متخصصان” معرفی کند و اینگونه باعث جذب بیماران بیشتر به مطب شود.

2- به بیماران خود آموزش دهید

اکثر افراد تا زمانی که بیمار نشوند، به فکر مراجعه به پزشک نیستند. این ذهنیت، قابل درک است، اما لزوماً ذهنیت درستی نیست. شما می خواهید که بیماران همیشه به فکر سلامتی خود باشند، حتی اگر به معنای مراجعه ی منظم به مطب شما نباشد.

راههای جذب بیمار - آموزش به بیمار

صحبت کردن و آموزش دادن به بیمار، در مورد موضوعات مربوط به سلامتی، و مهمتر از همه، کمک به بیماران در درک دلیل این موضوع، یک روش عالی برای بهبود کسب و کار و همچنین جلب رضایت بیمار شماست. هرچه بیماران شما بیشتر به سلامتی خود اهمیت دهند، شاد تر و سالم تر خواهند بود و هرچه این میزان شادی و رضایت بیشتر باشد، احتمال اینکه آنها شما را به دوستانشان معرفی کنند، بالا تر خواهد رفت و بیماران بیشتری جذب مطب شما می شوند.

3- آنلاین باشید

هزاران اطلاعات پزشکی به صورت آنلاین وجود دارد، اما فقط تعدادی کمی از پزشکان، این اطلاعات را ارائه می دهند و در کنار آن به پاسخگویی به سوالات پزشکی می پردازند. با استفاده از این روش و حضور آنلاین، می توانید وجهه و کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

بارها و بارها ثابت شده است که مردم برای سؤالات و نگرانی های سلامت خود، به دنبال پاسخگویی آنلاین پزشکی هستند. اما به ندرت اتفاق می افتد که افراد این فرصت را داشته باشند تا در مورد این مسائل، با پزشکی به صورت آنلاین حرف بزنند. ارائه ی پاسخ سؤالات متداول و پرطرفدار پزشکی، می تواند مشکل خیلی از افراد را برطرف کند. شما با این کار می توانید هر روزه بیماران جدید جذب کنید. تولید محتوا بر اساس تخصص کاریتان نیز، از دیگر راه های عالی برای تقویت وجهه ی برند شما در ذهن بیماران فعلی و آینده است.

شما می توانید این سیستم را با استفاده از نرم افزار پرسش و پاسخ پزشکی همیار سیستم به بیماران خود ارائه دهید.

4- از سوشال مدیا (شبکه های اجتماعی) استفاده کنید

منظور ما از استفاده از سوشال مدیا، به معنای پست گذاشتن در مورد اینکه شما برای شام چه چیزی خورده اید نیست! بلکه برای این است که بیمارانی که می خواهند برای سلامتی خود بیشتر بدانند، یا سؤالاتی در مورد نوبت ویزیت خود دارند، به شما دسترسی بهتری داشته، و با شما در تماس  باشند. همچنین، شما می توانید با به اشتراک گذاشتن بهترین اطلاعات پزشکی و سلامتی، تولید محتوا کنید.

راههای جذب بیمار-سوشال مدیا

مانند داشتن وبسایت یا وبلاگ، متأسفانه اکثر پزشکان در زمینه ی شبکه های اجتماعی نیز بسیار ضعیف عمل می کنند. این به این معناست که در شبکه های اجتماعی، بستری وسیع برای شما فراهم شده است، تا با استفاده از رعایت اصول، به صورت آنلاین هر روز در دسترس بوده، و مطالب مفیدی به اشتراک بگذارید. این موضوع باعث جذابیت شما برای بیماران جدید خواهد شد.

5- بهترین باشید

در پایان، اگر به دنبال تنها یک توصیه برای گسترش کار خود هستید، آن گزینه این است: در کاری که انجام می دهید، بهترین باشید! اگر نتوانید نیازهای بیمارانی که به شما مراجعه می کنند را برآورده کنید، تمام زحمات شما در تولید محتوا ، طراحی وبسایت پزشکی و شبکه های اجتماعی هدر می رود.

ساختن یک برند تجاری به شما این فرصت را می دهد تا جایگاه خاص خود را پیدا کرده، و در آن جایگاه، بهترین باشید. بهترین محتوای آنلاین را تولید کنید، با حداکثر توانایی خود، در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید، به بیماران خود یاد بدهید که سلامتی آنها، بعد از ترک مطب نیز ارزشمند است و مراقب سلامتی خود باشند. اما بیشتر از همه ی اینها، بهترین مراقبت ها و درمان ها را، برای بیماران خود انجام دهید. با این کار شما، بیماران، احساس مثبتی نسبت به شما پیدا کرده و به شما افتخار می کنند. همچنین، با رضایت و خوشحالی شما را به دیگران معرفی خواهند کرد.

موضوعات مرتبط

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سئوی سایتم رو به کی بسپرم؟

ما به شما برای یافتن جواب این سوال کمک میکنیم

مقالات مرتبط